X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 اسفند 1398

هشدار کمیسر عالی حقوق بشر درباره تأثیر تحریم ها بر مردم ونزوئلا

کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر نسبت به تاثیرات اقدامات یک جانبه جدید آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین بر زندگی مردم این کشور ابراز نگرانی کرد.


به گزارش تارنمای شبکه تله سور، میشل باچلت با اشاره به تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت واشنگتن علیه ونزوئلا و مردم این کشور از جمله محدودیت های پروازی و همچنین تحریم های نفتی ونزوئلا هشدار داد که این تدابیر یک جانبه آمریکا باعث کاهش منابع دولت کاراکاس در هزینه های اجتماعی برای مردم می شود.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود محدودیت های مالی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ونزوئلا، بر امور توسعه خدمات شهری و عمومی در این کشور منطقه آمریکای لاتین تاثیر منفی گذاشته است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.