X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 05 اسفند 1398

هشدار نشریه چینی درباره دسیسه های آمریکا علیه مسلمانان

نشریه ارگانی حزب حاکم چین در مطلب تحلیلی به مسلمانان هشدار داد که کاملا مراقب دسیسه های غرب بخصوص آمریکا باشند.

روزنامه مردم می نویسد که آمریکا در هر جبهه‌ای در تلاش است تا جلوی رشد چین دومین اقتصاد دنیا را بگیرد و به هر شکل ممکن مانع پیشرفت این کشور شود.

روزنامه خاطر نشان کرد که آمریکا و شماری از رسانه های غربی انواع و اقسام راهبردها را بکار می گیرند تا زندگی مردم را مختل کرده و نظم اجتماعی را در چین به هم زده و حق و باطل را در هم بیامیزند.

نشریه تاکید کرد که غربی ها و بخصوص آمریکا هرگز در این مدت منطقه خودمختار سین کیانگ و مسلمانان این ناحیه در شمال غرب چین را نادیده نگرفته اند و ماشین تبلیغاتی خود را در این منطقه بکارگرفته اند.

در ادامه گزارش ایرنا آمده است که آنها می گویند که دولت چین مسلمانان را در سین کیانگ سرکوب می کند و زندگی آنها را مختل کرده و مسلمانان را به اشکال مختلف تحت فشار گذاشته است.

مردم نوشت که آمریکا و رسانه های غربی هرگز حقایق را در باره این منطقه و بهبود وضعیت زندگی و اقتصادی و اجتماعی و حقوق بشر آن مطرح نمی کنند.

در این مطلب آمده است که دولت چین از ۲۵ میلیون نفر از مردم این منطقه از مسلمانان گرفته تا قومیت های دیگر کاملا حمایت کرده و در طول ۴۰ سال گذشته موفق شده است استانداردهای زندگی آنها را ارتقا دهد.

روزنامه چینی ادامه داد که آنها می گویند که مردم حق عبادات و بجا آوردن مراسم مذهبی ندارند در صورتی که در سین کیانگ ۲۴ هزار و ۴۰۰ مسجد وجود دارد و برای هر ۵۳۰ نفر یک مسجد وجود دارد و آنها آزادانه عبادات و مراسم عبادی بجا می آورند.

مردم با اشاره به اینکه غربی ها مقدسات مردم را به بازی گرفته اند ، می نویسد: سین کیانگ با نظرداشت اینکه بیشتر جمعیت آن مسلمان است ، هدف خوبی برای آمریکا محسوب می شود تا بتوانند با انتشار گزارش های دروغین و ساختگی ، دنیای اسلام را در برابر چین قرار دهند.

این روزنامه تصریح کرد که مسلمانان باید دربرابر دسیسه های آمریکا و غرب هشیار باشند. آنها بدانند که خیزش چین و پیشرفت این کشور باعث کاهش درگیری ها و مبارزات و اختلافات در جوامع اسلامی خواهد شد و این به سود دنیای اسلام است.