X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1398

هشدار سازمان ملل درباره بحران آموزش و پرورش در جهان/عدم دسترسی ۲۵۸ میلیون کودک به مدرسه

طبق گزارش سازمان ملل ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان هنوز به مدرسه و آموزش های لازم دسترسی ندارند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حق دسترسی به آموزش یکی از موضوعات حقوق بشری است که باید کودکان و بزرگسالان و همه مردم به آن دسترسی داشته باشند .

این در حالی است که یونسکو در جدیدیترین گزارش خود اعلام کرده است  ۲۵۸ میلیون کودک  زیر ۱۷ سال در سراسر جهان از دسترسی به آموزش محرومند و تنها  ۴۹ درصد تحصیلات متوسطه را پشت سر می گذارند. علاوه بر این هفتصد و هفتاد میلیون بزرگسال بیسواد هستند که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند.

براساس گزارش آسوشیتدپدرس، امینه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با اعلام این خبر گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است نه فقط به دلیل اینکه میلیون ها نفر از تحصیل محرومند بلکه به این دلیل که میلیون ها کودک و بزرگسال از حق طبیعی و حقوق بشری که همان حق آموزش است محرومند و این امر غیرقابل قبول است .

آدری آزولای مدیر کل یونسکو در روز بین المللی آموزش ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی مصادف با چهارم بهمن ماهدر این زمینه گفت: در زمینه آموزش و پرورش نه تنها به سرمایه گزاری گسترده در سراسر جهان نیاز داریم بلکه بازنگری سیستم های آموزشی نیز بسیار ضروری است .

وی همچنین تصریح کرد: بدون آموزش فراگیر و عادلانه و فرصت‌های مادام العمر برای همه، کشورها در دستیابی به برابری جنسیتی و شکستن چرخه فقر که میلیون‌ها کودک، جوان و بزرگسال را از زندگی بازمی‌دارد، موفق نخواهند شد.