X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 اسفند 1398

هشدار دادستانی تهران به محتکرین مواد ضدعفونی کننده و مایحتاج عمومی

دادستان عمومی و انقلاب تهران به کلیه کسانی که قصد سوداگری از شرایط سخت زندگی مردم را دارند هشدار داد که انجام اعمال مشابه و احتکار مایحناج عمومی مردم مصداق اخلال درنظام اقتصادی و چه بسا افساد فی الارض باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش تقاضای مردم جهت خرید مواد ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی برای مراقبت های شخصی متاسفانه عده ای از اشخاص سود جو و فرصت طلب به بهانه کسب سود دست به خرید و انبار کردن انبوه این قبیل کالاها و احتکار آنها نموده اند و توجهی به رنج و سختی مردم و هموطنان خود نداشته و این اقلام را با قیمت گزاف به فروش می رسانند.

 طی هفته گذشته تعداد 10 فقره پرونده مهم در این رابطه تشکیل شد و قریب به 4 میلیون عدد ماسک و نیز مقادیر زیادی از سایر اقلام از قبیل: دستکش و تب سنج کشف گردید. در این میان عده ای از این قبیل سوداگران به دنبال قاچاق و خارج کردن این اقلام به کشور های دیگر می باشند که تعداد 21 نفر متهم در این رابطه تا کنون دستگیر و در میان آن ها تعدادی اتباع کشورهای خارجی نیز می باشند.

لازم به ذکر است در مرحله اول تعداد 11 نفر از این اشخاص به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار مایحتاج عمومی کیفرخواست صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب شعب ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی ارسال که به زودی جلسه دادگاه آنها برگزار و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

طبق گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در این خصوص القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران به کلیه کسانی که قصد سوداگری از شرایط سخت زندگی مردم را دارند هشدار داد که انجام اعمال مشابه و احتکار مایحناج عمومی مردم مصداق اخلال درنظام اقتصادی و چه بسا افساد فی الارض باشد. لذا ضمن رعایت و توجه به مسایل انسانی و عاطفی و شرایط زندگی و نیازمندی های اجتماعی هموطنان لازم است از این قبیل رفتار ها جداً پرهیز نمایند تا برای خود و خانواده های خود مشکلات قضایی ایجاد نکنند.