X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 29 فروردین 1399

نیروهای نظامی ایران؛ مدافعان وطن و یاوران سلامت مردم در مبارزه با کرونا هستند

نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگرفته از بدنه مردم هستند که امروز علاوه بر دفاع از وطن، به عنوان یاوران سلامت مردم در میدان مبارزه با کرونا ایفای نقش می کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مراسم «رژه خدمت» روز ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح امروز جمعه ۲۹ فروردین با حضور فرماندهان کل ارتش، در تهران و همزمان در سراسر کشور در حالی برگزار شد که امسال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور به جهت کنترل این بیماری، محدودیت‌هایی در گستردگی این رژه، اعمال شد.

در رژه خدمت امسال نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، نمونه‌هایی از دستاوردها و تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه نیروهای ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا را به نمایش گذاشته اند.

همچنین در راستای اجرای فرمایشات فرماندهی کل قوا در خصوص کمک مومنانه به اقشار نیازمند، پیش‌بینی شده که در رژه خدمت نیروهای چهارگانه ارتش از جمله نیروی هوایی در تهران و سایر شهرستان‌ها بسته‌های معیشتی میان اقشار نیازمند، توزیع و معابر و مکان های اعلام شده از سوی نیروهای ارتش ضد عفونی شود.

اقدامات و خدمات ارتش از همان ابتدای پیروزی انقلاب در خدمت رسانی به مردم کشورمان مثال زدنی است چرا که برخاسته از بدنه مردم است؛ در قانون اساسی نیز، یک ارتش مکتبی و مردمی تعریف شده است ؛ بدین معنا که ارتش هم باید یک نیروی نظامی و دفاعی رزمی و بازدارنده باشد و در عین حال کاملا مردمی و از بدنه مردم باشد. تعاریفی که به شهادت همگان در عمر بیش از ۴۱ ساله انقلاب اسلامی همگی محقق شده‌اند.

مردمی بودن ارتش ایران وجه تمایز آن را با سایر ارتش‌های جهان نیز به خوبی نمایان می کند. ارتش جمهوری اسلامی ایران از جنس مردم و برای آنها و در خدمتشان است . با وجود ۸ سال دفاع مقدس و آمادگی کشورمان در برابر تمام امکانات قدرت‌های غربی و شرقی و همچنین اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که ارتشی با نشاط، متدین، مردمی داریم که هر لحظه و در هر کجا، آماده خدمت و جانفشانی برای ملت ایران هستند.