X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 09 خرداد 1399

نیازی: پلیس تصویر واقعی آمریکای مدعی حقوق بشر را به جهانیان نشان داد

معاون امور بین الملل موسسه حقوق بشری صلح زیبا گفت: خشونت پلیس امریکا مظاهر روشنی بر افول قدرت پوشالی و دستهای خالی نظام فلسفه حقوق بشری از نوع آمریکایی است و یاد آور نظام آپارتاید، نازیسم و بربریت به همان سیاق سابق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه حقوق بشری صلح زیبا ، در خصوص قتل شهروند سیاهپوست امریکایی توسط پلیس این کشور گفت: آن‌ چه روزانه در آمریکا رخ می دهد که یکی از آخرین آنها شکنجه منجر به فوت جورج فلوید است، نقض "اصل مهم حقوقی و انسانی عدم تبعیض" و حکایت غم انگیز استفاده ابزاری از این حقوق است.

وی افزود: امروز شکنجه ممنوعه و منجر به قتل یک رنگین پوست ،قتل یک فرد نمی باشد، بلکه هشداری برای قتل انسانیت، بازگشت به دوران توحش، نظام مناسبات غیر متمدنانه و نژادپرستی منهای عقلانیت و اندیشه است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: فاجعه بزرگتر برای ایالات متحده آمریکا دستور به سلب آزادیهای مدنی، حقوق اساسی و بنیادین شهروندانش به بهانه شورش توسط عالی ترین مقام دولتی یعنی شخص رییس جمهور یاغی اش است. رئیس جمهوری که با وقاحت دستور ترور غیر قانونی مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد، اکنون دستورات فرا قانونی و هنجار شکن ارزش‌ های انسانی را رسماً به داخل آمریکا کشانده است.

وی تاکید کرد: این اقدامات مظاهر روشنی بر افول قدرت پوشالی و دستهای خالی نظام فلسفه حقوق بشری از نوع آمریکایی و اصالت منفعت مطلق و یاد آور نظام آپارتاید، نازیسم و بربریت به همان سیاق سابق است.

نیازی ادامه داد: ما به عنوان موسسه حقوقی بشری و دارای تکلیف و رسالت ذاتی در رصد و شفاف سازی موارد نقض حقوق بشر از سازمانهای حقوق بشری که البته با انحراف از اهداف در اسارت استکبارند، میخواهیم از تمرکز نقطه ای بر روی کشورهای خارج از نظام سلطه بیرون بیایند و به نقضهای مکرر حقوق بدیهی بشری در ایالات متحده آمریکا پایان دهند.

شهر مینیاپولیس برای دومین روز پیاپی صحنه اعتراضات علیه قتل جرج فلوید است و هزاران معترض پاسگاه اصلی پلیس را به آتش کشیدند.