X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

موحد: کرمان رتبه سوم کشوری در صلح و سازش را به خود اختصاص داد

موحد با تاکید بر این که شورای حل اختلاف، نماد اعتماد نظام قضایی کشور به توانایی‌های مردمی است، گفت: کرمان رتبه سوم کشوری در صلح و سازش را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یدالله موحد در آئین افتتاح ساختمان معاونت قضائی شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی) افزود: شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در حوزه صلح و سازش نیز رتبه سوم کشوری را در چندین سال متوالی به خود ختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود گفت: افتتاح ساختمان معاونت قضایی شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی)، سیزدهمین پروژه عمرانی افتتاح شده دادگستری استان کرمان در سال جاری به شمار می‌رود.

وی اظهارداشت: ساختمان معاونت قضائی شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی) با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده و برای امور اداری شورا‌های حل اختلاف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان به افتتاح ساختمان مجتمع قضایی شهید باهنر کرمان با صرف ۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: در این مجتمع پرونده‌های مربوط به مواد مخدر و بخشی از پرونده‌های عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


موحد با تاکید بر این مطلب که به سرانجام رساندن پروژه‌ها در شرایط سخت اقتصاد کشور، کار دشواری است، ادامه داد: عملیات اجرایی مجتمع قضایی شهید قدوسی نیز به منظور رسیدگی به جرائم اقتصادی با دو میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سازمان بازرسی استان آغاز شده است.


طبق گزارش میزان، وی عنوان کرد: احداث مجتمع شورا‌های حل اختلاف و شعباتی از دادگاه‌ها در شهرک الغدیر از ضروریات کرمان به شمار می‌رود، زیرا در غرب شهر با وجود تمرکز جمعیتی، مجتمع‌های قضایی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که عملیات اجرایی ۷ پروژه در دادگستری کل استان کرمان در دست انجام است، گفت: با احداث پروژه‌های جدید فضای مناسبی برای دادگستری‌ها و شورا‌های حل اختلاف در استان ایجاد می‌شود.