X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 خرداد 1399

مقام سازمان ملل: بیش از سه میلیون یمنی آواره‌اند

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، درباره اینکه اوضاع یمن در سایه شیوع کرونا به فاجعه‌ای تبدیل شود، هشدار داد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رولا امین بحران انسانی در یمن را بدترین نوع بحران در جهان خواند. وی گفت: «بحران یمن بحرانی انسانی است؛ اما در حالی که جهان خارج در حال بازگشت به اوضاع طبیعی خود است، ویروس کرونا در حال شیوع در یمن است و این امر چه بسا بحران بهداشتی- درمانی بزرگی در جهان باشد؛ اما در یمن شیوع این ویروس خطری است که به بحرانی انسانی تبدیل خواهد شد.»

وی افزود: «بحران‌های متعددی از جمله بحران جنگ و آوارگی وجود دارد و این اصل مشکل در یمن است. آوارگی، ضعف سیستم امنیتی و فروپاشی خدمات بهداشتی- درمانی از مشکلات این کشور به شمار می‌رود.»

رولا ایمن گفت: بیش از سه میلیون آواره یمنی خانه‌های خود را ترک کرده اند و گاهی اوقات در چادر‌ها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: «این جنگ باید متوقف شود؛ اما ما به عنوان سازمانی انسانی با این واقعیت تعامل می‌کنیم. نیاز‌ها در یمن بسیار شدید است. ما به عنوان کمیساریای عالی سازمان ملل برنامه‌هایی برای کمک مالی به آوارگان در یمن داریم که شمار آن‌ها به بیش از سه میلیون نفر می‌رسد که باید به آن‌ها کمک کنیم؛ اما اگر منابع مالی کافی در اختیار نداشته باشیم، چه بسا بیش از ۱۵ هزار خانواده با آغاز ماه آینده این کمک‌های نقدی را از دست بدهند.»