X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1398

معرفی حوزه های قضائی برتر دادگستری یزد

با ارزیابی 6 ماهه عملکرد حوزه های قضایی، سه حوزه قضایی برتر که بیشترین کاهش موجودی پرونده به دستگاه قضایی در استان را داشتند، معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، در این ارزیابی که وضعیت حوزه های قضایی در 6ماه نخست سال جاری، مورد بررسی قرار گرفت، دادگاه عمومی بخش عقدا، 12/9 درصد کاهش موجودی، در پایان شهریور ماه نسبت به ابتدای سال را ثبت کرده است.

دادگاه عمومی زارچ 11/1 درصد و دادگستری شهرستان بافق 10/4 درصد کاهش موجودی پرونده را ثبت کرده که شامل شعب دادگاه و شوراهای حل اختلاف این حوزه های قضایی می شود.

مقرر شد از رؤسای این سه حوزه قضایی و از مجموعه اداری و قضایی این حوزه های قضایی که با روحیه کار جمعی، همت بلند و مساعی ارزشمند در مسیر خدمت به خلق، بسط عدل و گسترش عدالت اهتمام ویژه داشتند، تجلیل گردد.

شایان ذکر است این کاهش موجودی پرونده ها در پی تأکید رئیس کل دادگستری استان یزد در  جلسه توجیهی با رؤسای قضایی و دادستان های سراسر استان در تیر ماه سال جاری مبنی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه و تلاش در جهت کاهش موجودی پرونده ها به محاکم قضایی رقم خورده است.