X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 دی 1398

معاون حقوقی قوه قضائیه: مسئولان دستگاه قضا اثبات کردند اهل اقدام و عمل هستند

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در مراسم معارفه سرپرست اداره کل تنقیح قوانین و مقررات قوه قضاییه اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه و مسئولان دستگاه قضایی طی دوره‌ی جدید اثبات کردند که اهل اقدام و عمل هستند و به همین دلیل شاهد تحولات بسیار در این دستگاه بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق که در آیین معارفه سرپرست اداره کل تنقیح قوانین و مقررات قوه قضاییه سخن می‌گفت، فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و همچنین شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

وی ضمن تبریک اقدام قاطع و موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت نیروهای تروریست آمریکایی در عراق و ترور شهید سلیمانی و هم‌رزمانش افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری این اقدام انتقام نبود و تنها یک سیلی به جنایتکاران آمریکایی زده شده است.

مصدق با تأکید بر حتمی بودن وعده‌ی یاری خداوند به مردمی که در مسیر حق گام برمی‌دارند ادامه داد: به یاری و امداد خداوند تبارک و تعالی، موفقیت مردم مسلمان ایران، عراق، یمن، فلسطین و همه‌ی مردم استکبارستیز و مقاوم منطقه، نزدیک است.

وی انتظارات موجود از قوه قضاییه و به تبع آن از معاونت حقوقی را انتظاراتی بجا توصیف کرد و ضمن تأکید بر لزوم برآورده شدن این انتظارات به نحو احسن تصریح کرد: این دوره با شعار تحول آغاز شده؛ اما بدیهی است که برای ایجاد تحول باید شعارها را محقق کنیم و فراتر از شعار گام برداریم؛ تمامی نیروها در کلیه‌ی سطوح قضایی و اداری باید به صورت جهادی عمل کنند.

معاون حقوقی قوه قضاییه با تقدیر از مساعی و تلاش قضات و کارکنان معاونت طی ماه‌های اخیر در راستای انجام بهینه‌ی امور و تکالیف موجود افزود: در معاونت شاهد اقدامات و کارهای بسیار بزرگی بوده‌ایم و تحول به معنای واقعی در معاونت حقوقی قوه قضاییه رخ داده است؛ تدوین لوایح متعدد، اصلاح قوانین و به خصوص همت شما در راستای تدوین هرچه جامع‌تر طرح 18 ماده‌ای کاهش مجازات‌ حبس تعزیری، بسیار ارزنده به شمار می‌رود و این اقدمات تحولی تنها محدود به حوزه تدوین لوایح و مقررات نیست و تمامی ادارات را شامل می‌شود.

وی اداره کل تنقیح قوانین و مقررات را از ادارات بسیار مهم معاونت حقوقی برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر و بنا به اهمیت و جایگاه تنقیح قوانین و مقررات قضایی، اداره‌ مربوط با موافقت رئیس قوه قضاییه به اداره کل ارتقا یافت و امروز نیز شاهد معارفه‌ی یکی از قضات توانمند معاونت، به عنوان سرپرست اداره کل یادشده هستیم.

حجت الاسلام‌ و المسلمین مصدق با بیان اینکه تنقیح قوانین و مقررات طی سال جاری و ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات مهم و محورهای همکاری قوای سه‌گانه تبدیل شده است گفت: انعقاد تفاهم‌نامه تنقیح قوانین و مقررات در تیرماه سال جاری باب همکاری‌ها و تعاملی سازنده در حوزه‌ی تنقیح قوانین و مقررات در سطح سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه باز کرد و جای بسی خرسندی است که این همکاری‌ها در قالب‌های مختلف نظیر تشکیل کارگروه‌های مختلف و تدوین و تصویب آیین‌نامه‌ و دستورالعمل‌های مربوط همچنان ادامه دارد. امیدواریم تداوم این همکاری‌ها منجر به تحولات قابل توجه و برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز در این حوزه شود.

در پایان این آیین، معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های سیدعلی کاظمی، رییس پیشین اداره تنقیح قوانین و مقررات قضایی، برای احمدرضا رشیدی، سرپرست جدید اداره کل تنقیح قوانین و مقررات در سمت جدید آرزوی‌ موفقیت کرد.