X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 مرداد 1399

معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و دادستانی کل شکایات مسافران هواپیمای ایران را پیگیری کنند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین الملل است، گفت:معاونت بین الملل قوه قضائیه و دادستانی کل شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری کشورمان در مسیر تهران به بیروت توسط جنگنده های آمریکایی اظهار داشت: خوی استکباری و شرارت های آمریکا همواره برای مردم این کشور، مردم اروپا و ملت های منطقه خاورمیانه دردسرآفرین بوده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: شرارت آمریکایی ها یک روز تسلیح منافقین برای حمله به ایران اسلامی بود که با حضور هوشمندانه مردم و نیروهای مسلح ما در عملیات مرصاد به شکست و اضمحلال آنها منتهی شد و یک روز دیگر ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که موجب لعن و نفرین آمریکایی ها و انسجام ملی و وحدت نیروهای دلداده به انقلاب و امت اسلامی شد.

از راهزنی هوایی آمریکا به راحتی نمی گذریم

آیت الله رئیسی ادامه داد: شرارت در عرصه هوانوردی و تهدید امنیت مسافران مظلوم در آسمان از تازه ترین اقدامات شرارت آمیز آمریکایی ها بود که هم باید مسئولان حقوق بین الملل و امنیت هوانوردی نسبت به آن حساس باشند و هم از سوی معاونت بین الملل قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و مسئولان سیاست خارجی پیگیری شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که اقدام شرارت بار آمریکا در تهدید هواپیمای مسافری برگ دیگری بر سیاهه ی جنایت های آنها افزود، خاطر نشان کرد: نمی توان از راهزنی هوایی به راحتی گذشت و ما حتماً پیگیر شکایت های سرنشینان و آسیب دیدگان هواپیمای مسافربری ماهان خواهیم بود.

آیت الله رئیسی در ادامه، آل سعود را امتداد راهبردی آمریکایی ها در منطقه دانست و با اشاره به جنایات این رژیم در یمن اظهار داشت: امروز جان هزاران انسان بی گناه از جمله زنان و کودکان یمنی در خطر است و عجیب است که مدعیان حقوق انسان در برابر جنایت سعودی ها و حامیان پشت پرده شان که اولین اقتضائات حقوق بشری را زیرپا گذاشته اند، سکوت کرده اند.

خروج آمریکا از منطقه پایان بخش شرارت های این کشور است

رئیس قوه قضاییه تداوم حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را عامل ناامنی و تنها راهکار مؤثر برای پایان دادن به شرارت های آنها را خروج آمریکا از خاورمیانه دانست و بر پیگیری این راهبرد و مطالبه ملت ها از سوی جبهه مقاومت تأکید کرد.

دولت در خط مقدم مدیریت بازار قرار دارد

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مدیریت بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تصریح کرد: دولت در خط مقدم مدیریت بازار قرار دارد و باید به طور جدی دنبال کنترل قیمت ها باشند تا مردم احساس آرامش کنند.

هیچ گونه اخلالگری در بازار را بر نمی تابیم

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تشکیل پرونده های متعدد در دادگستری برای تخلفات صورت گرفته در ارزهای صادراتی و وارداتی و ارزهای مداخله ای و اخلالگران نظام ارزی متذکر شد: هیچ گونه اخلالی را در نظام تولید، توزیع و ارزی و ریالی برنمی تابیم و با هر کسی که اخلال ایجاد کند، برخورد خواهیم کرد.

به سودجویان اجازه نمی دهیم ثروت ملی را به نفع خود مصادره کنند

آیت الله رئیسی بر همین اساس به دادستان کل کشور و دبیر شورای عالی حفظ حقوق بیت المال و همچنین معاونت حقوقی قوه قضاییه مأموریت داد مطالبات دستگاه های مختلف در زمینه اصلاح قوانین و شناسایی و رفع تناقضات و تعارضات و مشکلات مربوط به قوانین و تصمیمات قضایی را با جدیت پیگیری نمایند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مقابله با زمین خواری و تصرف اراضی ملی در سراسر کشور به صورت مستمر و قاطعانه پیگیری خواهد شد و مشمول مرور زمان نخواهد شد و اجازه نمی دهیم افراد سودجو ثروت ملی و منابع طبیعی را که برای همه عصرها و نسل هاست، تصاحب کنند.

فرامین رهبری برای حفظ ثروت های ملی را با حساسیت پیگیری می کنیم

آیت الله رئیسی، بیانات سال 93 مقام معظم رهبری درباره حفظ اراضی ملی را راهبرد اساسی و نقشه راه مسئولان اجرایی و قضایی در حفاظت از بیت المال دانست و تأکید کرد: فرامین رهبر انقلاب برای صیانت از ثروت ملی را نصب العین خود قرارداده و با حساسیت و جدیت پیگیری می کنیم و به مردم هم اطمینان می دهیم اجازه نخواهیم داد ثروت ملی دچار هیچ گونه آسیبی شود.