X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اسفند 1398

مسئولان کاستی‌های خط مقدم مقابله باکرونا رابرطرف کنند/انتقاد ازسکوت مدعیان حقوق بشر درقبال کشتار هند

آیت الله رئیسی از مسئولان خواست با اولویت و سرعت نسبت به جبران کاستی‌ها و پشتیبانی از این سربازان خط مقدم جبهه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و اعیاد رجبیه، ایام البیض را بهترین فرصت برای دعا و تضرع به درگاه خدا و طلب خیر برای امت اسلام و رفع بلایا از بلاد اسلامی دانست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حضور وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا و تأکید بر لزوم کمک همه جانبه به این وزارتخانه، تأکید کرد: در جبهه جنگ هم کار کسی که در خط مقدم مشغول رزم است، تأمین ادوات و پشتیبانی نبوده و این امر بر عهده مجموعه‎ای به نام پشتیبانی است. امروز هم لازم است مسئولیت تأمین نیازهای لجستیکی و بهداشتی مراکز درمانی توسط مراکزی غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد تا این وزارتخانه بر مأموریت‎هایش در عرصه بهداشت و درمان مترکز شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه در واکنش به پیشنهادی در خصوص ضرورت تنظیم و ابلاغ نظام جبران خسارت برای مدیریت تبعات اقتصادی شیوع کرونا در اقشار مختلف مردم اعم از کارگر روزمُزد و فعالان خُرد و کلان اقتصادی، از لزوم حمایت از کسب‎وکارهای خُرد در شرایط موجود سخن گفت و اقدام برخی بخش‎های دولتی در استمهال به بدهکاران و حمایت از کاسبان خُرد و رفتار برخی افراد جامعه در فرصت‎دادن برای پرداخت بدهی‎شان را اقدامی انسانی و اسلامی دانست.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث و درگیری‎های تلخ و خونبار هند، از دولت هند خواست به افراط‎‎‎گراها مجال ندهند دست به کشتار و جنایت بزنند چرا که نتیجه آن بحرانی‎تر شدن وضعیت منطقه خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز شاهد جنایات هولناکی علیه امت اسلام هستیم که عوامل افراطی چون داعش و گروه‎های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‎ها انجام می‎دهند و زخمی بر پیکر مردم منطقه وارد شده که در سایه افراط‎گرایی و قتل و غارت و ویران کردن خانه‎های مردم به وجود آمده است. اگر حوادث تاریخی را به دقت ریشه‎یابی کنیم دست پلید انگلیس در آنها مشاهده می‎شود که همواره دنبال اختلاف‎افکنی بوده‎اند. الآن هم بلافاصله بعد از سفر ترامپ به این کشور می‎بینیم که این درگیری‎ها شکل گرفته است.

آیت‎الله رئیسی با انتقاد از سکوت مجامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایاتی که در هند در جریان است، تصریح کرد: سکوت مدعیان حقوق انسان در برابر حوادث تلخ هند، اثبات می‎کند آنها بیش از آن‎که دنبال احقاق حقوق انسان‎ها باشند، دنبال فضای سیاسی و عامل دست مستکبرین هستند.