X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 بهمن 1398

مسدود شدن دامنه خبرگزاری فارس نقض آشکار آزادی بیان

فضای مجازی به عنوان ابزاری برای جنگ رسانه‌ای در اختیار آمریکاست و دولتمردان ایالات متحده به دروغ خود را مدعی و حامی آزادی بیان و حقوق بشر نشان می دهند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روز گذشته کاربران و مخاطبان خبرگزاری فارس برای دسترسی به این سایت در ایران و نقاط دیگر جهان با مشکل مواجه شدند .

این در حالی است که آمریکا و کشورهای مدعی حقوق بشر، همواره شعار دفاع از آزادی بیان سر می دهند اما اقدامات آنها در مسدودسازی خبرگزاری فارس برخلاف آزادی بیان و آزادی‌های پذیرفته شده در عرصه بین‌المللی است.

کارشناسان حوزه رسانه بر این باورند که فضای مجازی به عنوان ابزاری برای جنگ رسانه‌ای در اختیار آمریکاست و دولتمردان ایالات متحده به دروغ  خود را مدعی و حامی آزادی بیان و حقوق بشر نشان می دهند .

خبرگزاری فارس یکی از پرمخاطب‌ترین خبرگزاری ‌های فعال در کشورمان است و در آشکارسازی به موقع و سریع نقض حقوق بشر از سوی آمریکا و کشورهای مدعی دروغین حقوق بشر به خوبی ایفای نقش داشته است .

گفتنی است دامنه farsnews.com متعلق به خبرگزاری فارس با دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا مسدود شد و  در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی  این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» و «قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN» عنوان شده است.