X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 04 فروردین 1399

«مدافعان سلامت» حقوق بشر را در حق مردم ایران تمام کرده‌اند

پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا، بی شک قهرمانان این روزهای مردم ایران هستند؛ زنان و مردان بی ادعایی که به قیمت جانشان پای سلامتی و حفظ جان مردم ایستاده اند؛ آنها حقوق بشر را در حق مردم ایران تمام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این روزها با وجود فرارسیدن نوروز و فصل بهار که خیابان‌ها و مراکز تفریحی و گردشی شهرهای کشورمان باید پر باشد از جمعیت و هیاهو، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از مردم خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند؛ اما مدافعان سلامت با ایثار و از خودگذشتگی در حال مبارزه با کرونا هستند.

پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا، بی شک قهرمانان این روزهای مردم ایران هستند؛ زنان و مردان بی ادعایی که به قیمت جانشان پای سلامتی و حفظ جان مردم ایستاده اند. سربازانی که با فداکاری هایشان، یک بار دیگر حال و هوای ایام دفاع مقدس را برای مردم ایران زنده کرده‌اند.

مردم خوب کشورمان به توصیه های مسئولان برای مبتلا نشدن به کرونا روابط اجتماعی را در این روزها که فصل دید و بازدید و عیدانه است به حداقل رسانده اند، اما مدافعان سلامت در میانه میدان به نبرد با کرونا مشغولند و روزهاست که حتی از دیدار اعضای خانواده خود محرومند از ترس اینکه مبادا خللی به رسیدگی و درمان بیماران کرونایی وارد شود.

سخت است که داوطلبانه قید خانواده و فرزندمان را بزنیم هر چند که اینگونه از خودگذشتی ها را در دوران جنگ تحمیلی و  وقوع حوادثی همچون سیل و زلزله کم نداشتیم.

ارزش ایثار و فداکاری مدافعان سلامت به قدری والاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر «شهید خدمت» محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، موافقت کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در پیام نوروزی سال جدید، زحمات مجموعه‌های درمانی یعنی پزشکان، پرستاران، بهیاران، مدیران و کارکنان مراکز درمانی و در کنار آنها خدمات مجموعه‌های داوطلب مردمی مانند دانشجویان، طلاب و بسیجیان را مایه عزت و آبرو توصیف کردند و گفتند ملت ایران زیبایی‌ها و فضائل خود را در خلال حوادث سخت نشان داده‌اند و من قلباً و صمیمانه از همه این فعالیت‌ها و افراد تشکر می‌کنم و مژده می‌دهم که پاداش الهی در انتظار آنها است.

پس از گذشت سال‌ها از زمان جنگ گویی تاریخ تکرار شده و این بار مدافعان سلامت⁩ در شرایط تحریم بی‌سابقه، جانشان را کف دستشان گرفته‌اند و شگفتی آفریده اند.


در این میدان، دولت و سایر ارکان نظام همه قوت خود را به کار بسته اند و در این برهه حساس اگر مردم  همچنان رهنمودهای لازم وزارت بهداشت را رعایت کنند با وجود همت و از خودگذشتگی کادر پرستاری و پزشکی و با اتکا به توانمندی خود از پس مشکلات کرونا برمی آییم.

حقیقت ماجرا این است که مدافعان سلامت حقوق بشر را در حق مردم ایران تمام کرده اند؛ مردم کشورمان نیز قدرشناس خدمت رسانی قهرمانان عرصه سلامت هستند که سال نو را به دور از خانواده و در مراکز درمانی و در کنار بیماران آغاز کردند.