X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 مرداد 1398

محسنی خبر داد: تلاش برای راه اندازی و فعال شدن دانشکده پیشگیری

محسنی با تاکید بر لزوم توسعه رشته‌های مورد نیاز دانشگاه گفت: در تحولات جامعه باید همسو با حرکت اجتماع و تحولات متحول شویم؛ دانشکده‌ها و رشته‌هایی متناسب با وضعیت جامعه برای دستگاه قضایی ایجاد شود.

به گزارش میزان، دکتر فرید محسنی رئیس دانشگاه علوم قضایی در مراسم معارفه روسای دانشگاه علوم قضایی و پژوهشگاه قوه قضاییه با تبریک عید قربان و عید غدیر خم و به فال نیک گرفتن تقارن این معارفه با روز عرفه اظهار کرد: دانشگاه علوم قضایی به موجب قانون تأسیس شده و هدف و حرکت آن باید به سوی تأمین نیروی انسانی برای قوه قضاییه باشد.

وی با بیان اینکه تربیت قاضی وظیفه این دانشگاه است، اظهار کرد: این دانشگاه به مثابه یک سرباز خانه برای قوه قضاییه محسوب می‌شود که نیروی انسانی آن را تأمین می‌کند و در خط مقدم قرار می‌دهد.

محسنی با اشاره به لزوم تحول در دستگاه قضایی افزود: آنچه که در مد نظر ما قرار دارد آمار کیفی است و برای دستیابی به این اهداف لازم است دانشگاه، قاضی انقلابی، متعهد و توانمند تربیت کند. لذا به استاد توانمند و انقلابی و کارکنان دلسوز و همسو با این هدف و برنامه و همچنین برنامه تربیتی مناسب جهت تأکید بر عدالت، تقوا، علاقمندی به انقلاب و ارزش‌ها نیاز است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این موارد فراهم بودن امکانات مناسب لازمه دانشگاه، نیز از مواردی است که باید در نیل به اهداف دانشگاه قضایی مدنظر قرار گیرد. همچنین گزینش دانشجویان مستعد و معتقد به این مبانی از موارد دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

محسنی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه رشته‌های مورد نیاز دانشگاه بیان کرد: در تحولات جامعه باید همسو با حرکت اجتماع و تحولات متحول شویم. در سال ۸۳ تحول اصلی در این دانشگاه به همت دکتر میر محمد صادقی ریاست وقت دانشگاه علوم قضایی صورت گرفت و تحول دانشگاه قضایی به سمت رشد رشته‌ها از آن زمان شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم قضایی افزود: در سال ۸۵ و در زمان دکتر کوشا ۲۰ رشته جدید دانشگاهی راه‌اندازی و ایجاد شد و به تصویب وزارت علوم رسید و برای ۱۴ رشته برای اخذ مجوز اقدام شد.

محسنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش می‌کنم تا دانشکده پیشگیری راه اندازی و فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم قضایی افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان‌نامه‌ها همسو با اهداف قوه قضاییه انجام شود که این موضوع نیاز به ساز و کارهای سازمانی و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

محسنی با بیان اینکه خودمان را در خدمت قوه قضاییه و تولید قضات توانمند و متعهد قرار می‌دهیم، اظهار کرد: تحول در سرفصل برخی از دروس بسیار مهم است و از فعالیت‌های علمی دانشجویان و دادگاه‌های مجازی پشتیبانی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه  پژوهشگاه زیر مجموعه دانشگاه می‌تواند با بخش‌های دیگر قوه قضاییه تعامل خوبی داشته باشد، افزود: برای تشکیل منظم هیئت امنا تلاش خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری حل مشکلات محل دانشگاه تصریح کرد: از جهت آموزشی و خوابگاهی جایگاهی با این اهداف آموزشی نیاز داریم که البته این موضوعات نیاز به مساعدت و حمایت قوه قضاییه دارد و رئیس قوه قضاییه نیز قول داده‌ است که مساعدت خواهند کرد.

محسنی با تأکید بر لزوم تهیه برنامه جامع و کاربردی در امور فرهنگی و تربیتی برای دانشجویان بیان کرد: کار تربیتی نیاز به تداوم و تخصص‌ خاص خود را دارد و باید در این جهت تلاش کرده و تلاش‌ها را منسجم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم قضایی ضمن قدردانی از اساتید دانشگاه علوم قضایی بیان کرد: تحول نظام اجتماعی مستلزم تحول نظام قضایی است و تحول نظام قضایی مسلتزم قاضی توانمند و متعهد است که من آن را در یک جمله تحول در راستای اهداف روزآمد قوه قضاییه می‌نامم.