X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 22 فروردین 1399

محرومیت مردم بی دفاع فلسطین از حقوق اولیه خود، جنایت علیه بشریت است

رئیس قوه قضائیه با ابراز نگرانی از کمبود دارو و اقلام بهداشتی و خدمات پزشکی برای مردم غزه و محدودیت‎های ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی ،گفت: بدون تردید اقدام رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است که مردم بی‎دفاع مسلمان را محاصره و از حقوق اولیه خود محروم کرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، با بیان این‎که آزادی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی مهم‌ترین آرزوی مردم ایران و مسلمانان جهان است، افزود: این‎که امروز غزه در محاصره اشغالگران فلسطین قرار دارد، برای هیچ مسلمان و بلکه هیچ آزاده‎ای قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: صهیونیست‎ها در غزه بزرگ‎ترین زندان جهان را درست کرده‎اند که مردم مظلوم و مسلمان غزه در آن در شرایط سختی زندگی‎ می‎کنند و آنچه بیش از همیشه ما را نگران می‎کند، تهدید جان آن‌ها به‎خاطر شیوع ویروس منحوس کروناست.

رئیس ستاد حقوق بشر با ابراز نگرانی از کمبود دارو و اقلام بهداشتی و خدمات پزشکی برای مردم غزه و محدودیت‎های ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی در این زمینه، تأکید کرد: بدون تردید اقدام رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است که مردم بی‎دفاع مسلمان را محاصره و از حقوق اولیه خود محروم کرده است.

وی همچنین نسبت به وضعیت جانی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از مردان و زنان آزاده فلسطینی در اسارت صهیونیست‎ها هستند و ما نگران جان آن‌ها هستیم؛ به ویژه این‎که بیش از ۲۰۰ زن و کودک در این شرایط نگران کننده، در بند هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‎که آزادگان جهان باید علیه ظلم به مردم فلسطین فریاد اعتراض سردهند، اظهار داشت: سکوت سازمان ملل و سازمان‎های مدعی حقوق بشر در برابر ظلمی که امروز بر مردم غزه می‎رود، تعجب‎برانگیز و نشانگر آن است که آن‌ها منافع سیاسی خود را بر حقوق بشر ترجیح می‎دهند.

وی همچنین از سکوت کشور‌های منطقه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انتقاد کرد و افزود: امروز آزادی اسرای فلسطینی که مظلومانه در بند رژیم صهیونیستی هستند و جان آن‌ها به‌‎دلیل خطر ابتلا به کرونا تهدید می‎شود، از هر چیزی ضروری‎تر است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: سکوت سازمان‎ها و مجامع بین المللی و کشور‌های عربی منطقه، رژیم صهیونیستی را به ادامه جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه تشویق می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جریان مقاومت به‎خاطر مجاهدت و ایستادگی در برابر مستکبران بیش از پیش نزد همه ملت‎ها عزیز و سربلند است، ترامپ با ترور سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی مرتکب اشتباه بزرگی در کنار دیگر اشتباهاتش شد و تصور می‌کرد با شهادت او مقاومت و ضدیت با استکبار و آمریکا در منطقه دچار سستی می‌شود.

رئیس ستاد حقوق بشر افزود: امروز شهید سلیمانی زنده است و سلیمانی‎ها در گوشه‎گوشه جهان اسلام نقش‎آفرینی می‎کنند و هر ایرانی، هر فلسطینی، هر لبنانی و هر عراقی به تنهایی رسالت بزرگ شهید سلیمانی در مبارزه با استکبار جهانی را بر دوش خود احساس می‎کند.

وی با تقدیر از مواضع انقلابی حماس و به ویژه اسماعیل هنیه، تأکید کرد: مواضع انقلابی شما و همه مجاهدان راه خدا مورد تأیید ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان جهان است و ما همواره دعاگویتان هستیم، همچنان که امام خامنه‎ای پیوسته تأکید داشته و دارند که مساله فلسطین و آزادی قدس شریف، مساله اول جهان اسلام است.

رئیس دفتر سیاسی حماس هم در این گفتگوی تلفنی با ابراز تشکر از تماس آیت‎الله رئیسی و همچنین تقدیر از حمایت‎های مقام معظم رهبری و ملت ایران از مردم فلسطین و غزه، این حمایت‎ها را نشانه وجدان بیدار و آگاه ملت ایران دانست و گفت: از خدا می‎خواهم به برکت این روز مبارک که روز مستضعفین است، الطاف خود را شامل همه مسلمین به ویژه مردم غزه کند.

اسماعیل هنیه با اشاره به وضعیت غزه و اقدامات ضد بشری صهیونیست‎ها علیه مردم این منطقه، تصریح کرد: ظلمی که صهیونیست‎ها روا می‎دارند، عواقب وخیمی برای آن‌ها داشته و در مقابل مجاهدان فلسطینی با شکست مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: سیاست ترور که صهیونیست‎ها علیه رهبران مقاومت در پیش گرفتند و آمریکا در حق شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داد، نتیجه‎ای جز افزایش اقتدار و عظمت جبهه مقاومت نخواهد داشت و به اخراج اشغالگران از فلسطین و بازگشت فلسطینی‎ها می‎انجامد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر ادامه راه مقاومت تا پیروزی در برابر صهیونیست‎ها و رهایی همه زندانیان فلسطینی در بند، گفت: اطلاع شما از وضعیت دقیق فلسطین نشان‎دهنده توجه خاص شما و ملت ایران به مساله فلسطین است و شما با قلب خود در کنار ما هستید.