X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 08 فروردین 1399

مأموران بازداشتگاه‌ آمریکا عمدأ ماسک و موادضدعفونی کننده به زندانیان نمی دهند

سیروس عسگری که به بهانه های واهی از سوی اداره مهاجرت آمریکا بازداشت شده درباره وضعیت بد زندان های آمریکا، گفت: با وجود شیوع کرونا بازداشتگاه‌های مهاجرت آمریکا همچنان کثیف و پرازدحام هستند و مسئولان به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید ۱۹ آنها را از پای درآورد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا با وجود اینکه از اتهام نقض تحریم‌های ایران تبرئه شده است همچنان از سوی دولت این کشور در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا بسر می برد . 

عسگری امروز در تماس تلفنی با روزنامه گاردین در این خصوص ، گفت: این بازداشتگاه آلوده و پر ازدحام است و نگهبانان و مقامات آن اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند. بازداشتگاه  همچنین فاقد امکانات اولیه نظافت بوده و بازداشتی های جدید کماکان از سراسر آمریکا وارد می شوند بدون آنکه راهبردی برای به حداقل رساندن تهدید شیوع کرونا وجود داشته باشد.

 گاردین می افزاید: بازداشتگاه مزبور ۴۰۰ تخت دارد که به اقامت ۷۲ ساعته اتباع بیگانه پیش از خروج آنان از آمریکا اختصاص داده شده . اما با محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع کرونا و لغو پروازها، اداره مهاجرت روزهاست که این افراد را در بازداشت نگه داشته است.

عسگری که از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) در بازداشتگاه الکساندریا به سر می برد، تأکید کرده که اداره مهاجرت اجازه پرواز به وطن و یا آزادی موقت را به وی نداده است. مأموران این اداره همچنین مخالفت کردند که عسگری ماسک محافظتی به صورت بزند و با وجود سابقه مشکلات حاد تنفسی اجازه تهیه ماسک را نیز به وی نداده اند.

به گفته او بازداشتی‌ها به زحمت خود را پاکیزه نگاه می دارند و بوی نامطبوع این مکان را فراگرفته است. به دلیل ماهیت موقتی این مکان، امکان شستشوی البسه فراهم نیست و بازداشتی‌ها مجبورند کماکان لباس‌های روز نخست را بر تن داشته باشند.

این استاد دانشگاه شریف تصریح می کند: دستورالعملی برای فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد و به نظر می رسد که با وجود تشویق مقام های فدرال و ایالتی به خانه نشینی مردم، تغییری در این بازداشتگاه رخ ندهد. اداره مهاجرت آمریکا به افراد بازداشتی به چشم انسان نگاه نمی کند و تنها به فکر حلاص شدن از شر آنهاست.