X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1399

لطفی: چهره واقعی آمریکا هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: دولت آمریکا با اقدامات فریب کارانه، همواره خود را مدافع حقوق بشر نشان داده و لازم است چهره واقعی دولت آمریکا برای مردم آشکار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نصرت الله لطفی در نشست هم‌اندیشی برنامه های بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: با توجه به سابقه جنایات آمریکا و همچنین اعتراضات اخیر علیه اقدامات نژادپرستانه و ضدحقوق بشری آمریکا در جهان، برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی باید به صورت زیبنده و شایسته با هدف معرفی چهره واقعی آمریکا به مردم ایران و جهان برگزار شود.

لطفی گفت: مراسم امسال با شعار محوری 'آمریکا مظهر کشتار، نژادپرستی و استثمار جهانی منفورترین ناقض حقوق بشر' برگزار می شود.

وی در ادامه به حادثه هفتم تیر سال 1360 و حوادث ششم تا دوازدهم تیر ماه که یادآور اقدامات جنایتکارانه آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، اشاره کرد و افزود: این هفته (6 الی 12 خرداد) فرصت مغتنمی برای معرفی چهره واقعی آمریکا و حمایت از افراد تحت ستم است.

لطفی افزود: روز ششم تیرماه که مصادف با سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است نیز جزئی از این هفته است که با عنایت خداوند متعال محقق نشد و باید شکرانه آن را به جای آورد و ایشان به عنوان ذخیره الهی برای جهان اسلام و ملت ایران باقی ماندند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در این ایام، موضوع جنبش ها و خیزش های سراسری علیه نژادپرستی و بی عدالتی های استکباری آمریکا در جهان گسترس یافته که مزید علت در جهت برگزاری شایسته این مراسم است و از ملت ستم ستیز و ضداستکباری ایران اسلامی نیز انتظار حمایت از این افراد تحت ستم همچون گذشته وجود دارد. بنابراین باید به این برنامه ها توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد:  البته ما در برگزاری مراسم به مصوبات ستاد ملی کرونا کاملا مقید هستیم و هیچ برنامه ای مغایر با توصیه های بهداشتی برگزار نشده و مراسم های گذشته از جمله روز قدس و سایر مراسم نیز باشکوه تر از سال های قبل با صبغه مردمی به صورت سلامت محور برگزار شده است.

لطفی با بیان اینکه مراسم و مناسبت ها تعطیل ناپذیر است یادآور شد: ما وظیفه داریم برای ادای دین و انجام وظیفه ملی و دینی و انسانی با رعایت موارد و نکات بهداشتی، مراسم را برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شناخت قاطبه مردم از جنایات ضد حقوق بشری آمریکا کم است، اظهار داشت: دولت آمریکا با تبحر و اقدامات فریب کارانه، همواره خود را مدافع حقوق بشر نشان داده است. در این شرایط وظیفه ما و رسانه ها و نخبگان این است که چهره واقعی غرب و به ویژه آمریکا را برای مردم معرفی کنیم و حقوق میلیون ها انسانی را که در سوریه، یمن و غیره با حضور مستقیم یا حمایت آمریکا کشته شدند و یا در قالب کودتا و جنگ نرم دچار آسیب شدند را یادآور شده و چهره بزک کرده و فربیکار آمریکا را هم در سطح کشور و هم سطح بین الملل، آشکار نمائیم تا دیگر فرصتی برای ادامه این جنایات به وجود نیاید.