X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 تیر 1399

فیلم| قتل یک جوان سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس دیترویت

به دنبال قتل جوان نوزده ساله سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان، این شهر صحنه اعتراضات علیه خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در پی جنایت جدید پلیس «دیترویت» بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا، خشونت ها به نژادپرستی و تبعیض نژادی در این کشور همچنان ادامه دارد.

 روز جمعه یک مرد سیاه‌پوست دیگر قربانی خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا شد و به ضرب گلوله نیروهای پلیس شهر دیترویت جان باخت.

مردم معترض در بخش غربی این شهر نزدیک محلی که پلیس دیترویت «حکیم لیتلتون» ۱۹ ساله را هدف قرار داد و فرد دیگری را بازداشت کرد،  راهپیمایی کردند

بر اساس گزارش دیترویت نیوز، امروز یکشنبه هم به اعتراضات ادامه داشت و در این اعتراضات همچنین از پلیس این شهر خواسته شد به استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره برای شناسایی مظنونان احتمالی پایان دهد زیرا به گفته معترضان این روش شهروندان سیاه‌پوست را به اشتباه شناسایی می‌کند.

روز جمعه در جریان اعتراضات به این اقدام پلیس، صدها نفر  در این شهر تجمع کردند که پلیس به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تعدادی بازداشت شدند.

گفتنی است ، اعتراضات سراسری در آمریکا از ۲۵ می بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس به دست افسر سفیدپوست که راه نفس وی را مسدود کرد، آغاز شد. این اعتراضات همچنان در بخش‌هایی از آمریکا ادامه دارد و هر بار با جنایت جدیدی از سوی پلیس آمریکا در بخشی از این کشور شعله‌ور می‌شود.