X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 مهر 1398

فرمانده کل ارتش: دفاع مقدس موجب گسترش قیام روشنگرانه انقلاب شد

فرمانده کل ارتش گفت: دوران دفاع مقدس موجب گسترش قیام روشنگرانه انقلاب اسلامی، آغاز بیداری اسلامی و شکل گیری مقاومت اسلامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد جامع ولیعصر با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : دوران دفاع مقدس مکتبی شد که درس های زیادی به ملت ایران آموخت و ملت ایران سرافرازتر شد.
وی گفت : دفاع مقدس اثبات کرد که می شود سالها در مقابل همه قدرتها ایستاد ، مبارزه کرد و پیروز شد و این باور و اعتماد موجب شد ملت ایران بتواند در خصوص توطئه های دیگرشان در عرصه های فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ناکام شود.
فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه امروز این باور و اعتقاد در سطح منطقه الگوی ملت های حق طلب و مظلوم عالم شده است ، گفت : درس بزرگ دیگر دفاع مقدس خودباوری و خوداتکایی است.
امیر موسوی گفت : ایران از دفاع مقدس آموخت که برای حفظ استقلال و برای عزت و سربلندی باید روی پای خود بایستد و به خدا و به توان مردم خود تکیه کند و دست خود را متوجه هیچ جایی خارج از مرزهای کشور نکند.
وی پیشرفت های نظامی ایران را اعجاب انگیز خواند و گفت : ارتقا صنایع نظامی ما مرهون همان تنگدستی ها ، باورها و ابتکارات دوران دفاع مقدس است.
فرمانده کل ارتش پایداری و مقاومت را از دیگر درس های دوران دفاع مقدس خواند و گفت : تحولات سالهای اخیر از جمله بحران سوریه و عراق و جنگ یمن نشان دهنده نهادینه شدن مقاومت در میان مردم های منطقه است.
امیر موسوی گفت : نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و با کمک کشورهای سازش کار منطقه ، تلاش زیادی برای ساقط کردن دولت قانونی سوریه با گسترش تروریسم کردند و در یمن هم جنایتهای بی سابقه ای را مرتکب شدند اما به فضل الهی و با هوشیاری ملت های مسلمان دشمنان ناکام شدند.
طبق گزارش صدا و سیما، فرمانده کل ارتش گفت : امیدواریم این پیروزی ها تسریع کننده افول نظام سلطه و اضمحلال رژیم نحس و نجس صهیونیستی خواهد بود.
وی گفت : در دوران دفاع مقدس ارزش وحدت و همدلی را درک کردیم و امروز هم این وحدت باید ادامه پیدا کند و اگر مردم ، ما را با همان سلوک انقلابی و رفتارهای دوران دفاع مقدس ببینند قطعا همچنان محکم و مقاوم پای انقلاب خواهند ایستاد .