X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399

فراهم شدن شرایط تحصیل ۱۹۷۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل

استاندار تهران با اشاره به ضرورت توجه به آموزش و پرورش از فراهم شدن زمینه تحصیل ۱۹۷۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان تهران از طریق اعتبار دهیاری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محرومیت های فضای فیزیکی نباید ذره‌ای خلل در رسالت و هدف گذاری امر آموزش و پرورش ایجاد کند، اظهار داشت: اولین دستور جلسه در مورد بازماندگان از تحصیل بود که موضوع بسیار مهم و اساسی می باشد.

وی افزود: رابطه معناداری بین فقر سواد و بیسوادی با افزایش جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، بنابراین هزینه کردن در امر آموزش و پرورش به نوعی سرمایه گذاری است و رویکرد پیشگیرانه دارد.

محسنی بندپی تصریح کرد:  ۱۹۷۵ نفر در استان تهران بازمانده از تحصیل هستند که تحصیل این افراد از طریق اعتبارات دهیاری‌ها پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مشروط مدارس از ۲۷ اردیبهشت تاکید کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد که دانش‌آموزان از درس فاصله نگیرند، اکنون که برای رفع اشکال دانش آموزان مدارس بازگشایی می‌شود، ضدعفونی کردن مدارس باید مورد توجه قرار گیرد شهرستان های استان و همچنین شهرداری تهران این اقدام را در اولویت قرار دهند.