X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 02 خرداد 1399

ظریف: واشنگتن شریک اشغالگر است / موسوی: چرا صهیونیست‌ها از همه‌پرسی در فلسطین واهمه دارند؟

وزیر خارجه کشورمان در صفحه شخصی توئیتر خود روز قدس را گرامی داشت و به توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص سرزمین و مردم فلسطین واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، همزمان با روز قدس، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود در متنی که به زبان عربی منتشر کرد، این روز را گرامی داشت و به توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص سرزمین و مردم فلسطین واکنش نشان داد.

ترجمه فارسی متن منتشر شده از سوی وزیر خارجه در توئیتر به شرح زیر است: 

روز قدس، روز احیاء حق فلسطین است و اشغالگری و شهرک ها سازی ها رو به زوال است. اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر و تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه و خطرناک ترین تهدید مزمن برای صلح و امنیت بین المللی است. توطئه نژادپرستانه معامله قرن اثبات کرده که واشنگتن شریک اشغالگر است و هیچ امیدی بدان نیست. همه پرسی تنها راه حل موجود است.

چرا از همه‌پرسی در فلسطین واهمه دارند؟

همچنین سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه طی توییتی به زبان انگلیسی از انفعال و اسارت اروپایی‌ها در قبال نقض حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و نوشت: «اینهمه اسارت اروپا به دست لابی صهیونیستی حیرت آور است. اروپا به لحاظ تاریخی ناکام در توقف نقض حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی (یعنی سرکوب فلسطینیان و الحاق سرزمین) به اسم امنیت اسرائیل بوده است. چرا از «همه پرسی» در فلسطین به عنوان راه‌حلی پایدار واهمه دارند؟»

مقام معظم رهبری در مقاطع گوناگون در چند سال گذشته یک پیشنهاد راهبردی و کاربردی را درباره برون رفت از بحران فلسطین ارائه دادند که اجرایی و عملیاتی است. ایشان پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی را در فلسطین و با حضور همه فلسطینیان از اقوام و مذاهب گوناگون همچون مسلمان، مسیحی و یهودی دادند و تأکید کردند که آن‌ها باید درباره آینده خود تصمیم گیری کنند.