X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 مرداد 1398

صلیب سرخ: بیمارستان های عدن از پذیرش زخمی های درگیری های اخیر ناتوانند

سازمان صلیب سرخ جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود شدید دارو در عدن، بیمارستان ها از پذیرش زخمی های درگیری های اخیر در این شهر امتناع می کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «ماتیاس کامف» رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در عدن طی بیانیه ای اعلام کرد: بیمارستان های شهر عدن برای ادامه فعالیت هایشان مبارزه می کنند و به ویژه پس از درگیرهای روزهای گذشته که شمار زیادی کشته یا زخمی برجا گذاشت به کمک های ضروری نیاز دارند.

رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ  در عدن گفت: پیامدهای درگیری ها در مناطق مختلف یمن، وخامت وضعیت اقتصادی، فقدان امنیت غذایی، به مردم یمن آسیب های شدیدی وارد می کند.

وی با بیان اینکه حوادثی که در عدن روی داده موضوع تازه ای نیست و مناطق مختلف یمن همه روزه شاهد چنین حوادثی است، گفت: باید تصمیمات سیاسی برای توقف رنج های مردم یمن اتخاذ شود.

نیروهای موسوم به کمربند امنیتی که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب و تحت حمایت مستقیم امارات متحده عربی قرار دارند، طی روزهای گذشته موفق شدند ابتدا مناطق نظامی، پادگان ها و مراکز حیاتی شهر عدن و پس از آن با محاصره قصر ریاست جمهوری عدن این قصر را که در واقع مرکز حکومت منصور هادی به شمار می آید تسخیر کنند.

این نخستین بار نیست که جدایی طلبان شورای انتقالی جنوب یمن در برابر نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی قرار می گیرند.

جنگ جدید در واقع ادامه‌ای بر یک سلسله رویدادهای قدیمی میان شمال و جنوب یمن به شمار می رود. این دو پیش از این دو کشور جدا از هم بودند که در سال ۱۹۹۰ کشوری واحد را تشکیل دادند.

ژانویه سال ۲۰۱۸ درگیری هایی میان نیروهای جدایی طلب و نیروهای وفادار به منصور هادی روی داد که ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشت.