X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1398

صلح و سازش در بم منجر به آزادی 77 زندانی شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از زندان بم گفت:77 زندانی در بم با صلح و سازش از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه ا طلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه امام جمعه، فرماندار و مقامات قضائی شرق استان در راستای حفظ حقوق شهروندی به مدت 3ساعت در زندان بم حضور یافت و به مشکلات تعدادی از زنداینان این شهرستان رسیدگی نمود.

یدالله موحد در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طی ده ماهه گذشته با تلاش رئیس حوزه قضائی ،دادستان، قضات،مسئولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان بم ؛ 126پرونده در این شورا منتهی به صلح وسازش شده است که در این رابطه 77نفر از زندان بم آزاد شده اند .

این مقام قضائی در استان کرمان گفت: در همین رابطه و طی سال جاری یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان بم و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافته است.

موحد تاکید کرد: تجربه 30ساله خدمت در منصب قضاء در دستگاه قضائی به ما آموخته است هرکجا اختلاف و دعوایی از طریق صلح وسازش منتهی به نتیجه شد در آنجا مهر و محبت جای کینه را گرفته است و دعاوی برای همیشه حل و فصل شده اند .

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد دیده می شود صرف صدور آراء قضائی ریشه اختلافات و دعاوی را نخشکانده است،افزود:هیچ قدم و زبانی مبارک تر و پرخیر و برکت تر از اینکه در جهت صلح وسازش بین طرفین دعوا برداشته شود نیست.

نماینده دستگاه قضائی در استان کرمان یادآور شد:طی چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در دادگستری های سراسر استان در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش صورت پذیرفته است و پرونده های بسیار مهم و سنگینی از این طریق مختومه شده است.