X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1398

صدور حکم جایگزین حبس برای یکی از متهمان اغتشاشات آبان ماه

یک قاضی دادگاه برای یکی از متهمان اغتشاشات آبان ماه، حکم ۳ ماه حبس و کتابخوانی را صادر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یکی از اقدامات خوبی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است صدور مجازات های جایگزین حبس از سوی قضات است.

بر این اساس، به منظور کاهش مجازات‌ها، قانون جایگزین حبس برای افرادی که بار اول مرتکب برخی از جرائم می‌شوند، اجرا و افراد به جای حبس می‌توانند خدمات عام المنفعه‌ای که قاضی تعیین می‌کند، را انجام دهند.

یکی از مجازات های جایگزین حبس که اخیرأ صادر شده است ،حکم قاضی یک دادگاه برای یکی از متهمان اغتشاشات آبان ماه است.

اتهام این جوان  ۲۱ در دادسرا اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف در معابر عمومی و قرار دادن جعبه مقوایی در سطل زباله آتش گرفته و اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور مطرح شده است.

این پرونده پس از ارجاع از دادسرا به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری مورد بررسی قرار گرفت و قاضی در جلسه دادگاه در حکم خود اعلام کرد که با تعلیق مراقبتی، متهم موظف است ظرف مدت ۶ ماه مبادرت به مطالعه و رونویسی از سه جلد کتاب کند و بر این اساس، سه ماه از مجازات صادره قابل اجراست.

گفتنی است، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب پیش از این نیز یکی از متهمان حوادث آبان ماه را به سه ماه حبس تعزیری، کتابخوانی و ارائه خدمات رایگان به جانبازان به مدت چهار ماه محکوم کرده بود.