X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 تیر 1399

شهید نسیم افغانی با دستور مقام معظم رهبری مهمان امام هشتم شد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: پیکر مطهر شهید نسیم افغانی که به تازگی درمناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده، در حرم مطهر امام هشتم (ع) به خاک سپرده می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار باقرزاده در گفتگو با صدا و سیما، با اعلام خبر ورود پیکر پاک و مطهر ۲۹۲ شهید دفاع مقدس به همراه شهید نسیم افغانی به میهن اسلامی از مرز شلمچه، افزود: در پی تفحص پیکر شهید نسیم افغانی، جستجو برای یافتن خانواده این شهید آغاز شد و طبق اخبار موثق مطلع شدیم تمامی اعضای خانواده این شهید اعم از پدر، مادر، برادران و خواهران او در بمباران ارتش اشغالگر شوروی سابق به افغانستان به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به دوستی و برادری دو ملت بزرگ ایران وافغانستان در دفاع از ارزش‌های اسلامی گفت: به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیکر پاک و مطهر این شهید به نشانه قدرشناسی ملت ایران از مردم مجاهد و مقاوم افغانستان در حرم مطهر امام هشتم (ع) به خاک سپرده می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: کلاه و تجهیزات این شهید گرانقدر بزودی در غرفه‌ای مجزا به همراه وسایل دیگر شهدای افغانستانی دفاع مقدس و مدافعان حرم در باغ موزه دفاع مقدس تهران قرار داده می‌شود.

سردار باقرزاده افزود: مقرر شد پیکر پاک و مطهر این شهید با هماهنگی آستان قدس رضوی و با حضور مردم شهید پرور و متدین مشهد با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی تشییع و در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شود.