X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 03 خرداد 1399

شهر ناواهو در ابتلا به کرونا از نیویورک پیشی گرفت/ بخشدار: مردم آب لوله کشی ندارند

شهر ناواهو در شمار مبتلایان به کووید 19 در امریکا از ایالت نیویورک و نیوجرسی پیشی گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شبکه cnn اعلام کرد شهر ناواهو با داشتن بالاترین میزان مبتلایان در امریکا، حالا از ایالات نیویورک و نیوجرسی پیشی گرفته است که تبدیل به اثر نامتناسب دیگری از کووید 19 در جوامع کوچکتر شده است.

شهر ناواهو که بخشی از آریزونا، نیومکزیکو و یوتا را شامل می شود، در سرشماری سال 2010 دارای جمعیتی بالغ بر 173/677  نفر بوده است. در نتیجه به ازای هر 100 هزار نفر این شهر 4002 مبتلا به ویروس کرونا دارد که در مجموع تعداد آنها به 2304 مورد می رسد. براساس اطلاعاتی که از دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده، درحال حاضر از هر 100هزار نفر در نیویورک 1806 نفر و در نیوجرسی 1668 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بخشدار شهر ناواهو، جاناتان نز در مصاحبه اش گفت که این شهر یکی از سخت گیرانه ترین قوانین "درخانه بمانیم" را در کشور اجرا کرده است، و از ساکنین شهر خواسته جز در مواقع ضرروری و انجام کارهای مهم از خانه خارج نشوند.

کسانی که برای کار از منزل خارج می شوند باید اجازه نامه کتبی از شرکت یا شماره تلفنی معتبر برای تماس با محل کار ارائه دهند. در ماه های اخیر این شهر همچنان قوانین سفت و سختی برای مردم وضع نموده اما شمار مبتلایان رو به افزایش است. حتی سایر گروه های اقلیت ما نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

نز می گوید که بیشتر جامعه به این بیماری مبتلا شده اند و در روزهای پایانی این هفته 140 نفر جان خود را از دست داده اند. بخشدار ناواهو افزود: بخشی از این آمار بخاطر افزایش میزان آزمایشات است، بیش از 23791 نفر یا 11% از جمعیت ناهوا برای تعیین احتمال ابتلا به این ویروس آزمایش داده اند.

او افزود دلیل دیگری که موجب این شیوع شده، جمعیت زیاد افرادی است که در یک خانه زندگی می کنند.وقتی یکی از آنها به این بیماری مبتلا می شود، بقیه اعضای خانواده نیز در معرض بیماری قرار می گیرند.

بعلاوه 30-40% شهروندان آب لوله کشی ندارند، همین مساله باعث می شود که نتواند بصورت مکرر دست های خود را با آب و صابون بشویند.چالش بعدی این است که شهر با کمبود مواد غذایی مواجه است و بیشتر مغازه ها و ایستگاه های پمپ بنزین و فروشگاه ها خالی از مواد غذایی هستند..

وقتی هم که مواد غذایی در خانه و فروشگاه ها اندک باشد، مردم برای تامین مایحتاج خود به فروشگاه هایی می روند که ازدحام جمعیت در آنها بالاست و احتمال شیوع بیماری نیز به این طریق افزایش می یابد.

نز در مصاحبه ای از مردم خواست که تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. نز عنوان کرد: هرروز که می گذرد ما به شکست ویروس کرونا نزدیک می شویم و چه از این مساله آگاه باشیم یا نه، ما پیروز این میدانیم. باید تا حد امکان در خانه بمانیم، در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنیم، دست هایمان را مکررا بشوییم و برای مراقبت از افراد سالخورده و کودکان تا جایی که امکان دارد نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنیم.