X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

شناسایی و حمایت از زنان برخوردار از کسب و کارهای خانگی در اولویت دولت

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، شناسایی زنانی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند را در اولویت دولت دانست و گفت: باید به آنها آموزش‌ و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.

معصومه ابتکار امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی شبکه تولیدی ماسک و پوشاک در تهران و ساری با تاکید بر این که برای دولت توجه به کسب و کارهای دچار آسیب اهمیت دارد، افزود: شناسایی زنانی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند در اولویت است و باید به آنها آموزش‌ و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.

وی از مصوبه استانداردسازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد کشور خبر داد و گفت: با ابلاغ آئین نامه اجرایی این مصوبه از این پس همه محصولات تولیدی مشاغل خانگی به جز صنایع غذایی با برند استاندارد وارد بازار می شوند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح طرح مشاغل خانگی در مازندران و هشت استان دیگر بتوانیم به تحقق شعار سال که جهش تولید است، عینیت بخشیم.

وی درک شرایط کرونایی و انطباق برخی مشاغل با شرایط جدید و تولید محصولات بهداشتی را مهم دانست و گفت: اکنون ادامه فعالیت اقتصادی در اولویت است و باید به بحث بازاریابی کالاهای تولید شده در طرح مشاغل خانگی اهمیت داد.

رونق اقتصادی با بهره گیری از توانمندی طرح مشاغل خانگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این ویدئو کنفرانس گفت: به کارگاه تولیدی ماسک ساری ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای انواع مشاغل خانگی طی سال ۹۸ پرداخت شده، امروزه با بهره گیری از توانمندی طرح مشاغل خانگی رونق اقتصادی خوبی در استان بوجود آمده است.

حسن خیریان پور با بیان این که مازندران در تولید محصولات خانگی در قالب مشاغل صنایع دستی، کشاورزی، صنایع غذایی سنتی و همچنین در بخش اشتغال روستایی و عشایری نقش مهمی دارد، گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان، صنایع هایتک و خدمات از برنامه های توسعه مشاغل خانگی استان است.

هاشمی نسب مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران نیز گفت: این شرکت تولید ماسک و پوشاک از ششم فروردین ماه کار خود را آغاز کرد و اکنون با همکاری جهاد دانشگاهی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری توانسته چراغ خانه ۶۵۰ خانواده را روشن کند.

 در این آیین، کارگاه های شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با محوریت استان مازندران همزمان در ۹ استان کشور با به کارگیری ۶۵۰ واحد مشاغل خانگی با ظرفیت تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک و یکهزار لباس بهداشتی به بهره برداری رسید.