X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 10 اسفند 1398

سکوت مرکل در قبال رسوایی مشارکت در ترور سردار سلیمانی

تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان شکایتنامه ای را علیه دولت مرکل به دلیل مشارکت در ترور سردار سلیمانی تنظیم کردند و از ریاکاری مشهود دولت این کشور به شدت انتقاد و خواستار دادگاهی شدن صدراعظم آلمان و وزرای کابینه اش شدند.


هشت تن از نمایندگان پارلمان آلمان از «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و تعدادی از وزیران او به دلیل مشارکت در ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکایت کردند. 

طبق گزارش رویترز، این نمایندگان اعلام کردند که نیروی هوایی آمریکا از «پایگاه هوایی رامشتاین» که در خاک آلمان واقع است برای انجام عملیات پهپادی جهت  ترور سردار سلیمانی استفاده کرده است. 

«پایگاه هوایی رامشتاین» کانون عمیات و رله هدایت پهپادهای آمریکا برای پرواز در آسمان خاورمیانه و آفریقا است. 

بنا به گفته «الکسانددر نو»، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان، « سیگنال‌های کنترل این پهپاد (پهپاد آمریکایی برای ترور سردار سلیمانی) فقط می‌توانسته از طریق یک ایستگاه رله ماهواره‌ای نظیر ایستگاهی که در خاک آلمان مستقر است ارسال شود.»

در نسخه‌ای از این شکوائیه کیفری که این نماینده پارلمان آلمان روی وب‌سایتش قرار داده علاوه بر مرکل از «هایکو ماس»، وزیر خارجه، «آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر»، وزیر دفاع، «هورست سیهوفر»، وزیر کشور و «سایر اعضای دولت فدرال» آلمان نام برده شده است. 

در بیانیه «الکساندر نو» آمده است: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال با تقویت و حمایت از جنگ پهپادی غیرقانونی آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از نقض آن حمایت می‌کند.»

نمایندگان حزب چپ در پارلمان آلمان بر این باورند که کشتار و ترورهای هدفمند در عراق باید از جنبه کیفری و به عنوان یک جنایت مسری مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از این هم پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا با ارائه جزئیاتی از ترور سردار سلیمانی از مشارکت رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی خبر داده بود.