X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1399

سپاه؛ خادم ملت و مدافعان سلامت در میدان مبارزه با کرونا

رسالت نیروهای سپاه پاسداران که خود را خادم مردم می دانند در تمام جبهه‌ها و در میدان مبارزه با ویروس کرونا این است که هر جا نیاز است به کمک مردم بشتابند و نگرانی را از دل این ملت شریف بزدایند.

نوای همدلی مسئولان و مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کویید ۱۹یا ویروس کرونا؛ از همان لحظه‌ای که نام این ویروس منحوس ، ذهن و دل مردم سراسر دنیا را با نگرانی و دلهره مواجه کرد، در ایران نیز به طور طبیعی این نگرانی مستولی شد، اما در کشورمان نگرانی‌ها، با وجود همکاری مردم و تدابیر لازم مسئولان برای مقابله و مهار این بیماری بلافاصله جای خود را با همدلی‌ها و جلوه‌های زیبای ایثار و ازخودگذشتگی عوض کرد.

طی۵۷ روز گذشته، خدمات بسیاری از سوی ارتش و نیروهای مسلح، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مردمی وجهادی، سازمان های مردم نهاد، وزارت بهداشت وکادر درمانی، خلاصه همه و همه حتی دانش‌آموزان، اقدامات مؤثرو مختلفی برای مهار و مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

بی‌تردید نقش‌آفرینی تمامی مواردی که بالا به آن اشاره شد، از جمله خدمات پزشکان و پرستاران‌ سخت‌کوش در درمان بیماران مبتلا و تلاش‌ها در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با این ویروس منحوس آن‌قدر ستودنی و ارزشمند است‌ که نام این «مدافعان سلامت خط مقدم» را در ذهن‌ها جاودانه می کند؛ ‌اما در این بین نباید از خدمات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ ویژه سپاه پاسداران که از همان لحظات ابتداییِ شیوع ویروس کرونا در ایران به میدان آمدند، چشم پوشید چرا که از همان ابتدای کارزار، تمام توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی سپاه به خدمت مردم و دولت درآمد.

هم‌افزایی ملی با اقتدار و توانمندی سپاه

اقدامات والای سپاه و نیروهای مسلح با توجه به قرائن موجود- که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد مطرح شده- می‌تواند جنبه‌ی دفاعی بیولوژیک نیز داشته باشد و با اقتدار و توانمندی ملی کشورمان بیفزاید.

این در حالی‌است که در همان نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران، سرلشکر«حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آمادگی سپاه برای هر‌گونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، درمقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد و بلافاصله ازهمان روز، تمام توانمندی نیروهای سپاه در استان‌های مختلف کشورمان برای مقابله با این ویروس به میدان آمد.

روزگذشته از دستاورد جدید سپاه در تشخیص فوری بیماری کرونا با نام سامانه « مستعان» رونمایی شد که با توجه به بومی و ایرانی بودن کامل این سامانه ، گامی بزرگ در جهت پیشگیری از این بیماری و گسترش آن میان شهروندان کشورمان محسوب می‌شود .

همچنین روز سه‌شنبه هفته‌جاری، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه، از بیمارستان سیار تخصصی ۵۰۰ تختخوابی شهید آیت الله صدوقی بازدید کرد و گفت برپایی این نقاهتگاه از جمله توانایی‌هایی است که امروز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتو رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا وجود دارد. این توانایی برای مردم بسیار امیدبخش و برای دشمنان بسیار ناامیدکننده است. سپاه با تمام توانایی در میدان و در کنار مردم حضور دارد تا به مردم امید دهد و پناهی برای مردم باشد.

‌‌‌رسالت سپاه؛ خدمتگزاری مردم

این تنها گوشه ‌ای از اقدامات بیشمار نیروهای مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که وقتی از هر کدام از مقامات این سازمان درخصوص اقدامات آنها سووال می کنی، در جواب می گویند رسالت سپاه به عنوان خدمتگزار مردم این است که هر جا نیاز است به کمک مردم بشتابد و نگرانی را از دل این ملت شریف بزداید.

ظرفیت‌ها و اقدامات این سازمان آماده خدمتگزاری به مردم تمامی ندارد؛ «چه در جبهه جنگ و چه در جبهه جنگ بیولوژیکی دشمن»، از سامانه‌های دفاعی نوین گرفته تا برپایی بیمارستان‌های صحرایی و کارگاه‌های تولید ماسک و رفع آلودگی از سطح شهرها و استان های کشورمان و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها و مکان های مختلف ، همگی جزئی از خدمات والا و بی‌نهایت ارزشمند نیروهای سپاه پاسداران است که خود را خدمتگزار ملت عزیز ایران می دانند.

هر چند دشمنان این مرز و بوم همواره سعی در سیاه‌نمایی چهره این نهاد انقلابی داشته‌ ، اما با تمام تلاش‌های مذبوحانه خود نتوانسته‌اند خدشه‌ای به حرمت و بزرگی سپاه پاسداران در چشم مردم وارد کنند.

وحدت نبرد علیه دشمن دستاورد ترور شهید سلیمانی

تروریست‌های جنتلمن کاخ سفید و دولت تروریست امریکا با ترور «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» فرمانده کل سپاه قدس که اکنون بیش از ۱۰۰ روز از آن رویداد شوم سپری می شود، نه تنها دستاورها و مجاهدت‌های این شهید بزرگوار را کم نکرده، بلکه او را در چشم ملت ایران و جهان عزیزتر کرده و نتایج عکس برای آمریکا در پی داشته و این ‌ترور منجر به وحدت نبرد علیه این رژیم تروریست در میدان‌های محور مقاومت شده است .

به یاری حق و بازوان توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران و با همدلی و همکاری مردم کشورمان ، در نابودی کامل این ویروس منحوس نیز پیروز خواهیم شد تا طنین شادی‌هایمان بیرون از قرنطینه خانگی باز به گوش همگان برسد .