X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اردیبهشت 1399

سپاهی از جنس مردم و بازویی پرتوان برای نابودی کرونا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده چهره ای شناخته شده است، این روزها نیز در کنار سایر نیروهای مسلح و مردمی یکی از بازوان پرتوان برای نابودی ویروس کرونا در سراسر کشورمان است.


پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر-
امروز، دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمام امام خمینی (ره) است.

آن روز‌ها شاید در ذهن بسیاری از افراد، این اندیشه خطور هم نمی کرد  که ایران از مسیر عملکرد سپاه به قدرتی دست یابد که همپای قدرت‌های بزرگ جهانی، معادلات جهانی را رقم بزند.

سپاهی از جنس مردم، که در بیش از 41 سال سپری شدن از انقلاب اسلامی ایران، لحظه به لحظه بر محبوبیتش میان ملت افزوده شده و تأثیر مثبت حضورش در همه عرصه‌ها، خصومت دشمنان را با این سازمان که تمام همّ و غمش خدمت رسانی به مردم است را بیشتر کرده است.

سپاه از بدو تشکیل با وجود مشکلات فراوان، در فعالیت های بزرگ و مهمی حضور داشته و به صورت جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب و ایادی بیگانگان صف آرایی کرده که نشان از رشادت‌ها، جانبازی های مظلومانه و غریبانه‌ی عزیزانی دارد که برای پاسداری از کیان اسلام، میهن اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور، از خون خود مایه گذاشتند تا جمهوری اسلامی سرافراز و پرشکوه بماند.

ترور شخصیت های مؤثر نظام، که از سوی دشمنان شیطان صفت به ویژه امریکا در دستور کار قرار گرفته بود و شهادت فرهیختگانی چون شهید مطهری، شهید سپهبد قرنی، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجائی، سپاه را بر آن داشت تا در جهت توقف این ترورهای وحشیانه و ناجوانمردانه، به مقابله برخیزد و توطئه شوم ضد انقلاب را از بین ببرد.

جایگاه ارزشمند سپاه در طول 8 سال دفاع مقدس بی نیاز از توصیف است؛ حق کلام در این زمینه همان جمله ی امام راحل است که فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

این نهاد مقدس پس از فراغت از جنگ با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله ، در راه مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور، گام برداشت.

سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، وارد میدان سازندگی شد و با اهدافی نظیر تداوم ارتباط سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص در توسعه کشور تمام تلاش خویش را به کار گرفت تا در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، حضوری فعّال و سازنده داشته باشد.

از آنجا که سپاه پاسداران در شرایط فعلی کشورمان برای عبور از بحرانها بازیگر نقش اول است و به عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده، با دانش جوانان ایرانی گره گشایی می کند و در هر برهه‌ای در بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کند؛ دشمنان کوردل که نمی توانند این خدمات را نظاره گر باشند در اقدامی بزدلانه دست به ترور «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» زدند تا شاید بتوانند جلوی اقدامات سازنده این نهاد را بگیرند، اما نمی دانستند که با اقدام تروریستی کوردلانه ، سپاه را عزیزتر و با شکوه تر از قبل در دل ملت ایران می یابند. 

این روزها که شیوع کرونا جهانیان را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته و حتی استکبار جهانی در مبارزه با آن ناکام مانده است، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح و مردمی از تمام توان و تجهیزات و دستاوردهای خود در نابودی ویروس بیولوژیکی کرونا در سراسر کشورمان بهره جسته است .

کارنامه چهار دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌هاى مختلف، امیدهاى فراوانى را برای مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است.

سپاه با پشتوانه و تجربه عظیمی که به همراه دارد و با استفاده و بهره از بازوهای پرتوان خود می تواند نابودی کرونا را به مردم کشورمان و همچنین دستاوردهاى بزرگترى را به نظام جمهورى اسلامى و ملت‏هاى اسلامى هدیه نماید .