X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آبان 1398

سردار سلیمانی: نیروهای امنیتی طی این چند روز با آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه روز گذشته شرایط نسبتاً خوبی در کشور داشتیم و امروز بخش‌های قابل توجهی از این تحرکات شناسایی شده‌اند، گفت: راضی نیستیم کوچک‌ترین آسیبی به فردی درکشور وارد شود. نیروهای امنیتی طی این چند روز همواره با طمأنینه و آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری هفته بسیج که امروز دوشنبه ۲۷ آبان برگزار شد، اظهار کرد: پنجم آذر سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل با چهلمین سالگرد شجره طیبه و الهی بسیج همراه است.

وی با بیان اینکه همه مردم عزیز کشورمان و کشورهای اسلامی با برکات شجره طیبه بسیج در‌طول ۴۰ سال گذشته آشنا هستند، عنوان کرد: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی در درون کشور ما و‌ در خدمت میهن اسلامی، ملت ایران و منافع کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج امروز الگویی برای کشورهای مسلمان و ملت‌های آزاده شده است، عنوان کرد: در نظام‌های مردم سالار و در مردم سالاری اسلامی، مردم در همه ابعاد و مولفه‌ها سالار خودشان هستند و بسیج در جنبه‌های مختلف به برقراری مردم سالاری دینی کمک می‌کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج امسال مصادف با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: این بیانیه، یک سند راهبردی برای تکمیل موفقیت‌ها و کامیابی‌ها و تسخیر قلل پشرفت توسعه کشور است.

وی افزود: بسیج با رویکردهای نوین خود را آماده می‌کند تا با محوریت نوجوانان و جوانان تلاش سازمان‌یافته‌ای را برای تحقق بیانیه گام دوم انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: صبح روز شنبه مردم ناراضی نسبت به سهمیه‌بندی بنزین اعتراض داشتند و این اعتراض خود را به اَشکال گوناگون نشان دادند، اما عصر روز شنبه کانون‌های شرارت فعال شد. دشمن تلاش داشت سال ۹۷ این پروژه را عملیاتی کند که خود مردم در همان زمان از آن پیشگیری کردند.

سردار سلیمانی گفت: ما دیروز شرایط نسبتا خوبی را در سراسر کشور داشتیم. امروز بخش‌های قابل توجهی از این تحرکات شناسایی شده‌اند. آمریکایی‌ها هیچگونه موفقیتی در این موضوع نداشتند و یک شکست دیگر بر کارنامه آن‌ها افزوده شد. ما راضی نیستیم کوچکترین آسیبی به فردی در‌کشور وارد شود. نیرو‌های امنیتی طی این چند روز همواره با طمانینه و آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند.

طبق گزارش میزان، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج به عنوان نیروی مردمی پشتوانه تمام دستگاه‌های نظام است، گفت: تشکیلات و شبکه‌های مردمی در امتداد مسئولیت‌های دستگاه مسئول قرار می‌گیرند. در جا‌هایی که نیروی انتظامی نیاز به کمک‌های بسیج بیشتر جنبه مردمی و پیشگیری و رایزنی دارد. بسیج مستقر در ادارات نیز از اماکن دولتی حفاظت کردند.

وی گفت: بهتر بود مسئولان امر پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، اطلاع‌رسانی می‌کردند و شرایط را برای مردم توجیه می‌کردند.