X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 09 فروردین 1399

سردار سلامی: وظیفه سپاه حفظ امنیت، هویت و کرامت ملت ایران است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز سپاه از قلب سرزمین ایران تا هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های آن، برای دفاع از هویت، شخصیت، اعتبار، منزلت، عزت، امنیت، شرف و کرامت مردم ایران و امت اسلامی در این جغرافیای وسیع دفاع می‌کند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز پاسدار گفت: روح سپاه همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و ازجان‌گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین(ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: امروز سپاه از قلب این سرزمین تا هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های آن، برای دفاع از هویت، شخصیت، اعتبار، منزلت، عزت، امنیت، شرف و کرامت امت اسلامی در این جغرافیای وسیع دفاع می‌کند و این فقط دفاع امنیتی، نظامی، یا اطلاعاتی نیست بلکه یک دفاع فرهنگی و هویتی است.

وی اضافه کرد: سپاه در برابر فقر، حوادث، بلایا و هر چیزی که بخواهد به ملت ایران آسیب بزند، موظف است که در میدان مرکزی این حوادث و در خطوط مقدم و لحظه‌های ابتدایی حادثه حضور یابد و این را ملت عزیز ایران در سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف شاهد بوده‌اند. رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است و سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدید‌ها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد.

فرمانده‌ کل سپاه گفت: از روز نخست آغاز شیوع بیماری کرونا، همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج را به صحنه آوردیم. از همان ابتدا همه بیمارستان‌های ثابت و سیار برای درمان بیماران کرونایی بسیج شد. بیمارستان‌های سیار سپاه همه تجهیزات درمانی و تشخیصی و نیروی انسانی درمانی را در اختیار دارد و به‌سرعت قابل انتقال به نقطه دیگری است. تا این لحظه هیچ بیمار رهاشده‌ای در کشور وجود نداشته است یعنی در کشور ایران همواره پذیرش بیماران کرونایی از حجم مراجعه‌کننده‌ها و بستری‌شده‌ها بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیج، روزی 3 میلیون ماسک بهداشتی تولید می‌کند. این میزان ماسک را روزانه بسیج در کارگاه‌های خانگی و غیرخانگی تولید می‌کند. به‌مرور و با گسترش شیوع بیماری کرونا همه بیمارستان‌های سپاه را تحت پوشش این مسئله قرار دادیم و به‌عنوان یک نیروی مکمل کنار ستاد مقابله با کرونا و در خدمت این عزیزان قرار گرفتیم.

سردار سلامی گفت: هر حادثه بزرگی که به ملت ایران تحمیل شده، به فرصت‌های بزرگی برای ملت ایران تبدیل شده است. یکی از بزرگترین حوادثی که سپاه در ابتدای تولد خود با آن روبه‌رو شد، جنگ تحمیل‌شده از سوی نظام سلطه در مقیاسی جهانی علیه ملت ایران بود . سپاه با بضاعت اندک و اولیه خود وارد این میدان شد و سلاح‌های خود را از دشمن به‌غنیمت گرفت، چون ما در محاصره تسلیحاتی بودیم.