X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 اسفند 1398

سبک زندگی حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است

نقش زنان در جامعه اسلامی بسیار مهم است؛ زنان باید با حفظ شئون و حریم‌ها بتوانند در جامعه نقش خود را به‌درستی ایفا کنند. وجود زنان مجتهده و دانشمند طی دوران‌های تاریخی نشان‌دهنده اهمیت نقش زنان در ترویج و تربیت نسل‌های مختلف جامعه است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ مصادف است با وفات حضرت زینب سلام‌الله علیهما که به گفته  علما و فقها، حضرت زینب(س) یکی از بهترین الگوها برای زنان جامعه اسلامی در تمامی امور هستند.

از آنجا که نقش زنان در جامعه اسلامی بسیار مهم است؛ زنان باید با حفظ شئون و حریم‌ها بتوانند در جامعه نقش خود را به‌درستی ایفا کنند. وجود زنان مجتهده و دانشمند طی دوران‌های تاریخی نشان‌دهنده اهمیت نقش زنان در ترویج و تربیت نسل‌های مختلف جامعه است.

بر همین اساس، تربیت نسل آینده یک جامعه به زنان واگذار شده است. تأثیر تربیتی زنان به‌مراتب بالاتر از مردان است به همین خاطر زنان باید از کسانی الگوگیری نمایند که این الگوها تضمین‌کننده سعادت آنها و نسل های یک جامعه باشد.

از این‌ جهت، حضرت زهرا و حضرت زینب سلام‌الله علیهما بهترین الگوها برای زنان جامعه اسلامی در تمامی امور هستند.

 حضرت زینب(س) در واقعه کربلا احساس تکلیف نمودند تا برای دفاع از حریم ولایت و مقابله با دشمن خطبه بخواند و به تکلیف خود عمل کند، به همین دلیل روشنگری کردند و دشمن را با سخن به ذلت کشاندند و وقایع تاریخی را به‌صورت واضح انتقال دادند و درنهایت مقتدرانه نقشه دشمنان را برملا کردند.

اسلام ، هویت مستقل برای زن قائل است و بر همین مبنا ما می‌توانیم تبلور و تجلی این هویت را در شخصیت حضرت زینب کبری (س) مشاهده کنیم. اما نگاه غرب از همان نگاه قرون وسطایی سرچشمه می گیرد که برای زن استقلال هویتی قائل نیستند.