X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 اردیبهشت 1399

سازمان ملل خواستار آزادی کودکان دربند رژیم صهیونیستی شد

مسئولان سازمان ملل روز دوشنبه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص ابتلای کودکان و نوجوانان فلسطینی دربند این رژیم به ویروس کرونا، خواستار آزادی فوری آنان شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسئولان سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک نگرانی شدید خود را در خصوص ادامه اسارت کودکان و نوجوانان کم سن ‌و سال فلسطینی در زندان‌های اسرائیل ابراز کردند.

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ‌کننده امور انسانی در اراضی اشغالی فلسطین، «جیونیوویت پوتن» نماینده ویژه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و «جیمز هینان» رئیس دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین این بیانیه را درخصوص کودکان دربند فلسطینی صادر کردند.

امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند از پایان ماه مارس ۱۹۴ کودک فلسطینی بازداشت شدند و در زندان‌های اسرائیل در بازداشت به سر می‌برند.

طبق این بیانیه، این تعداد بیشتر از شمار کودکان و نوجوانان بازداشتی در سال ۲۰۱۹ است. این افراد بدون هیچ اتهامی در بازداشت منتظر محاکمه هستند.

مسئولان سازمان ملل با تاکید بر حفظ حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی از جمله فراهم شدن حمایت و سلامت و رفاه برای آنان، هشدار دادند این کودکان در معرض خطر روزافزون ابتلا به کرونا هستند.

طبق این بیانیه، کشورها هنگام شیوع بیماری همه‌گیری باید  توجه بیشتری به نیازهای کودکان و حفظ حقوق آنان کنند.

این بیانیه افزود، از آغاز بحران کرونا در اسرائیل ملاقات با زندانیان تقریباً لغو شده است به همین جهت کودکان هم از ارتباط با خانواده ها و وکلای خود محروم شدند، این مسئله باعث آزار و اذیت روحی بیشتر آنان شده است.

این مسئولان تاکید کردند بهترین را برای احقاق حقوق کودکان زندانی در شرایط کنونی کرونا، آزادی آن‌ها است و ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم فورا این کودکان و نوجوانان را آزاد کند.

مقامات اسرائیلی بارها  با درخواست‌ها برای آزادی کودکان و زنان فلسطینی در بند این رژیم در شرایط کرونایی کنونی مخالفت کرده‌اند.