X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 دی 1398

زندگی توأم با کابوس ۲۰۰ میلیون مسلمان در هند

یک رسانه انگلیسی زبان نوشت که ۲۰۰ میلیون مسلمان در هند در نتیجه قوانین شهروندی جدید در کابوس به سر می‌برند.

 

 

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن در گزارشی تحت عنوان "قوانین شهروندی باعث ترس مسلمانان در هند شده است" نوشت، ۲۰۰ میلیون مسلمانی که در هند زندگی می‌کنند، معتقدند که قوانین شهروندی وضع شده توسط نارندرا مودی، نخست وزیر کشورشان نسبت به مسلمانان تبعیض آمیز است.

فایننشال تایمز در گزارش خود به نقل از یک مسلمان هندی به نام "محمد اسلام خان" آورده است: اسلام خان ۳۴ ساله پس از ۱۰ سال کار در یک فروشگاه در عربستان، همیشه آرزوی بازگشت به هند را داشته است. او اکنون در فروشگاه پوشاک خود در منطقه فقیر بمبئی ایستاده است و می‌پرسد که آیا تصمیم درستی گرفته است یا خیر.

این روزنامه به نقل از یک بازرگان هندو که با مسلمانان ابراز همبستگی می‌کند، نوشت، مسلمانان در حالتی از ترس در زاغه‌های بمبئی زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از مسلمانان در این اماکن حضور دارند از جمله آنها "حمیده"، مادر ۲۰ ساله است که دارای مدارک شناسایی هندی است اما بیم آن را دارد که هندی محسوب نشود. او می‌گوید: "این کشور ماست، ما در اینجا متولد شدیم و در آن بزرگ شده‌ایم، حالا کجا برویم؟"

فایننشال تایمز در ادامه به نقل از یک هندوی حامی حزب مودی تأکید کرد که درباره این مسأله "بزرگنمایی" صورت گرفته و اهداف سیاسی در پس آن نهفته است.

طبق اعلام این رسانه، مودی و حزب وی به دنبال جایگزین کردن دموکراسی هند با یک ملت هندو هستند و این تلاش کابوسی است که به طور کلی مسلمانان و هندی‌ها را تهدید می‌کند.

پارلمان هند دهم ماه جاری میلادی قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن مهاجران غیرمسلمان از سه کشور همسایه (یعنی پاکستان، افغانستان و بنگلادش) می‌توانند شهروندی هند را به دست آورند اما مهاجران مسلمان باید تابعیت هندی خود را اثبات کنند.

به دنبال تصویب این قانون صدها هزار مسلمان هندی در اعتراض به تصویب قانون جدید تابعیت در سرتاسر این کشور تظاهرات کردند و اعتراضات به دانشگاه‌ها هم کشیده شد و در مقابل پلیس هند نیز با یورش به تجمعات اعتراضی به شکل بی‌سابقه‌ای مسلمانان را سرکوب کرد.