X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اسفند 1398

رئیس سازمان زندان‌ها: حفظ سلامتی زندانیان یکی از حقوق زندانیان است

جهانگیر با تأکید بر رعایت حقوق زندانیان گفت: حفظ سلامتی زندانیان و رسیدگی به وضعیت بهداشتی زندان ها ازحقوق زندانیان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها با تأکید براینکه ما در قبال تأمین امنیت، سلامت و تربیت زندانیان حساس هستیم اظهارداشت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری ازورود ویروس کرونا به زندان ها و اقدامات فوق العاده بهداشتی ازجمله ضد عفونی نمودن روزانه و مستمر بخش ها و وسایل مورد نظر و قرار دادن وسایل بهداشتی دردسترس زندانیان قرار گرفته است .

وی افزود: ارائه آموزش های لازم به زندانیان و زندانبانان برای خود مراقبتی و تشکیل کمیته های سلامت در زندان ها برای کنترل و مراقبت از وضعیت سلامت زندانیان به صورت شبانه روزی برای شناسایی افراد درمعرض خطر صورت گرفته به نحوی که با شنـاسایی و تشخیص اولیه پزشکان زندان نسبت به جداسازی و سایراقدامات بهداشتی و درمانی افراد بدون فوت وقت اقدام می گردد.

وی خطاب به مدیران زندان های سراسر کشورگفت: با توجه به شرایط موجود از اعزام غیر ضروری زندانیان به مراجع قضایی بدون هماهنگی های لازم خودداری کنید. همچنین تمامی بازدیدها از زندانها به جز مراجع قضایی و مراجع بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو شد.