X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آبان 1398

رئیس سازمان تعزیرات خبر داد: تشکیل شعب ویژه تعزیرات حکومتی برای رصد بازار

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل شعب ویژه برای رصد بازار از آغاز اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، جمال انصاری در نشست تخصصی برنامه ریزی نهاد‌ها در آغاز اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: نفوذ و حضور استقرار سازمانی ما و همه سازمان‌های همکار در سطح کشور فراگیر است و ممکن است جا‌هایی خلاء کمی احساس شود، اما با نفوذ فراگیر همه فعالیت‌ها، رصد می‌شود.
وی گفت: با آغاز اجرای این طرح در سه روز گذشته نظارت‌ها را با اهتمام بیشتری دنبال می‌کنیم و شعب ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به تخلف‌ها در این خصوص تشکیل شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در شرایط عادی اقتصادی هم در سال حدود یک میلیون گردش پرونده داریم، تخلف‌هایی که ممکن است افراد در اثر سوء استفاده در اصناف خود مرتکب شوند که رسیدگی می‌شود.
وی تصریح کرد: پیش از این نیز دولت و نظام تجربه چنین رویکرد‌هایی را بنا به اختیار یا اجبار داشته اند مثل موضوع ارز که سازمان تعزیرات حکومتی در پیگیری این مسئله بسیار تحت فشار بود، اما همه سازمان‌های دولتی و اصناف در کنار هم همکاری کردند تا از این شرایط عبور کنیم.
 انصاری ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی در کنار سایر سازمان ها، محور اصلی را بر مداخله اصناف قرار داده و در چند روز آغاز اجرای این طرح، مداخله کنترلی اصناف مشهود بوده است.
وی گفت: آنچه از پرونده‌های اجرایی این روز‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی می‌بینیم، ارجاع پرونده‌ها درصد متعارفی دارد و نشان می‌دهد آغاز اجرای این طرح تاثیر زیادی بر افزایش پرونده‌ها نداشته است، اما سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر بازار و فعالیت‌های صنفی جدیت بیشتری خواهد داشت.
طبق گزارش صدا و سیما، انصاری افزود: سازمان تعزیرات حکومتی گشت محور نیست و ما چنین وظیفه‌ای نداریم و بنا بر اختیار در کنار سایر همکاران در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعداد ناوگان گشت را دو برابر افزایش داده ایم.
معاون وزیر دادگستری گفت: اقدامات نظارتی در سه روز گذشته بیشتر شده، اما کیفیت ارجاع پرونده متعارف بوده است و ما شعب ویژه‌ای را تشکیل داده ایم تا در کمترین زمان به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی شود.