X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 اردیبهشت 1399

روحانی: کمک به اقشار آسیب پذیر، وظیفه بزرگ همگانی است

رئیس‌جمهور کمک به اقشار آسیب‌پذیر را وظیفه بزرگ همگانی دانست و تاکید کرد که اولین وظیفه سازمان‌های مردم نهاد(سمن)، تشویق مردم به یاری اقشار آسیب‌پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با فعالان اجتماعی، خیرین و مدیران سازمان‌های مردم نهاد خیریه، اظهارداشت: اولین کاری که سمن‌ها باید انجام دهند، تشویق و آگاهی مردم است، یعنی به مردم باید بگویند که شما می‌توانید، شما و ما باید در کنار هم قرار بگیریم. بسیاری از موسسات هستند که هم اکنون از معلولان و فرزندان بی سرپرست نگهداری می‌کنند که از بخش خصوصی و خیرین هستند؛ بهزیستی هم به آنها کمک می‌کند. پس در این زمینه دولت و خیرین هم باید به میدان بیایند.

وی افزود: یک مجمع خیرینی با نام نیک و قابل اعتماد برای مردم وقتی تشکیل می شود و فعالیت می‌کند به این معنا است که اعتماد عمومی را جلب کند تا مردم همه یاری کنند حال چه کمک انسانی و یا مالی و معنوی کنند. خیلی مهم است که سمن ها و خیرین مان به یک تیتر و عنوان قابل اعتماد برای همه برسند. 

رئیس جمهور تصریح کرد: سمن ها هم برای تأثیرگذاری در جامعه و هم برای جذب امکانات جامعه باید برند خود را معتبر کنند، برند اینگونه معتبر می‌شود که آن گروهی که برای تاسیس چنین موسساتی جمع می شوند، نگذارند افراد ناسالمی در جمع آنها قرار بگیرد. ممکن است فردی، خیر واقعی هم باشد، اما خدایی ناکرده بخواهد از این موضوع سوء استفاده کند. نباید  اجازه دهیم بگذاریم، بهر حال افراد مختلفی در جامعه داریم و باید در این موسسات افراد خیری که برای رضای خداوند فعالیت می کنند، حضور پیدا کنند.

روحانی تاکید کرد: باید یک تلفیق و همکاری میان دولت و مردم و مجمع خیرین و سمن ها و برندهای آنان وجود داشته باشد و همه اینها در کنار هم قرار بگیرند. بنابراین مشخص است با یک اهتمام ویژه ای از طرف رهبری و نظام این کار شروع شده است. از آن طرف تعداد سمن ها و خیرین گسترش پیدا کرده است البته دولت برای ساماندهی سمن‌ها لایحه ای به مجلس فرستاده است.  

وی گفت:  از خیرین به طور عام تشکر می کنم که در همه زمینه ها به ویژه در زمینه کرونا فعال هستند که روزهای سختی برای جامعه ما بوده است. روزهای پیک روزهای سخت تری برای ما بود از این به بعد هم باید مراقبت کنیم و خداوند ما را کمک می کند. قرآن می‌گوید آنچه دوست دارید در راه خدا بدهید. شما به نیکوکاری نمی‌رسید تا آنچه را که برای خود دوست دارید آن را در راه خدا انفاق کنید؛ حالا وقت، تخصص، یا پول شما و یا امکانات هست هر چه که هست امیدوارم خداوند توفیق دهد ما جزو نیکوکاران واقعی و پیروان واقعی امام مجتبی(ع) باشیم.