X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1398

رزم: احقاق حقوق شهروندی خواست همگان است

رییس کل دادگستری لرستان در حاشیه ملاقات عمومی گفت: احقاق حقوق شهروندی خواست همگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، محمّد رزم رییس کل دادگستری لرستان در حاشیه جلسه ملاقات عمومی بیان داشت: حقوق شهروندی از جمله حقوق عامه می باشد که از جایگاه ویژه ای در عرصه برقراری عدالت برخوردار است، در عین حالی که حقوق شهروندی خود جنبه عمومی دارد ولیکن می توان آنرا جمیع حق الناس در عرصه اجتماعی برشمرد.

رییس شورای قضایی لرستان گفت: احقاق حقوق شهروندی خواست همگان است وهرکسی به هرنحوی از انحاء خواستار رعایت این حقوق در جنبه عملی و عمومی این عرصه ارزشمند حقوقی و قضایی می باشد؛ خوشبختانه در استان معاونت حقوق شهروندی در سنوات گذشته جهش قابل توجه ای داشته و توانسته است با اجرای برنامه های بازرسی از اماکن قضایی، انتظامی، آموزشی، زندانها و... اقدامات ارزشمندی را به ثمر بنشانند.

رزم در ادامه افزود: شاید بتوان گفت جان مایه بخش عمده ای از خواسته های مردم در ملاقاتهای عمومی با مدیران حوزه های قضایی درواقع در راستای احقاق حقوق شهروندی است و مردم مطالباتی دارند که می بایست با دقت عمل و تسریع در امور آن را برآورده ساخت.

در این دیدار مردمی که سه نفر از معاونین رییس کل نیز حضور داشتند به امورات 150 نفر از مراجعین در زمینه های تعدیل-تقسیط – درخواست مرخصی- اعاده دادرسی و... رسیدگی گردید.