X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1398

راه اندازی پویش بخشایش فاطمی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد

دبیر ستاد ملی صبر، گفت: با راه اندازی پویش بخشایش فاطمی در کشور، فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت را که در تمام طول زندگی دختر نبی اسلام(ص) وجود داشته، در جامعه ترویج می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر سید محمدرضا خوشرو دبیر ستاد ملی صبر اظهار داشت : متاسفانه در حال حاضر تعداد 370 نفر از بانوان، مادران و همسران جامعه بدلیل جرایم غیر عمد در زندان بسر می برند که از این تعداد 230 نفر واجد شرایط کمک مالی هستند و کانون خانواده آنها از نعمت حضور آنها محروم شده که این امر ضررهای جبران ناپذیری را در دراز مدت به جامعه تحمیل  می کند که امیدواریم با استقبال جامعه از پویش بخشایش فاطمی بتوانیم بخش زیادی از این زندانیان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به آیه «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» هرگز به نیکی دست نمی‌یابید و از نیکان نمی‌شوید، مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، انفاق کنید،گفت: بخشش و گذشت در جای جای زندگی کوتاه دختر پیامبر به چشم می خورد و می تواند الگوی خوبی برای پیروان راستین آن حضرت باشد.

دبیر ستاد ملی صبر خاطر نشان کرد: در پویش بخشایش فاطمی هر ایرانی می تواند کمک های نقدی خود را  برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به شماره کارت ستاد دیه 9345-9903-9975-‌6037 و برای کمک به خانواده زندانیان به شماره حساب 0100493310001 به نام انجمن حمایت زندانیان مرکز پرداخت نمایند.

وی افزود: خلاصه پرونده و مبلغ مورد نیاز برای آزادی تعدادی از بانوان زندانی پس از دریافت تاییدیه از مراجع قانونی در سایت ستاد ملی صبر به نشانی www.sabr.ir قرار گرفته که هموطنان خیر می توانند با مراجعه به بخش "آزاد میکنم" و انتخاب زندانی زن مورد نظر، کمک خود را از طریق پرداخت بانکی به میزانی که می توانند، واریز نمایند.