X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مهر 1398

دیدار مسئولان دادگستری قم با مدیر حوزه های علمیه

مدیر حوزه های علمیه قم در دیدار با رئییس دادگستری استان قم و هیات همراه گفت:بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، مدیر حوزه های علمیه توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس را از اولویت های دادگستری و دادستانی قم دانست و تاکید کرد: بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت دستگاه قضا و دادگستری در ایجاد عدالت و حل دعاوی در جامعه گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که دادگستری قم باید مدنظر داشته باشد داشتن یک نگاه راهبردی و برنامه جامع برای آینده است، چرا که روزمرگی ما را از برنامه جامع راهبردی دور می سازد و باید برای این امر مهم برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.

وی افزود: داشتن نگاه فنی و کارشناسانه و علمی به مسائل از دیگر نکاتی است که باید در دادگستری و دادستانی قم مد نظر گیرد؛ چرا که با تدابیری می شود جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را گرفت.

 مدیر حوزه های علمیه توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس را یکی دیگر از اولویت های دادگستری و دادستانی قم دانست و تاکید کرد: بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

امام جمعه قم تعامل با سایر دستگاه های کشور را اولویت بعدی دادگستری قم دانست و گفت: تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها و سایر ارگان های کشور و استان بسیار مهم است و کمک زیادی به این نهاد می کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به وجود درس های خارج متعدد در حوزه در مورد قضا و فعالیت های علمی صورت گرفته در این عرصه تاکید کرد: از منظر حوزوی امروزه دروس خارج خوبی در مورد امر قضا وجود دارد؛ اما هنوز هم از حیث پایان نامه و رشته و درس خارج جای کار زیادی وجود دارد که شایسته است طلاب فاضل و توانمند در این عرصه مهم وارد شوند و حوزه نیز آمادگی دارد از ابعاد گوناگون به کمک دادگستری قم بیاید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری قم گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دادگستری استان را ارائه داد.