X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 آذر 1398

دهقانی فیروزآبادی: طرح عدلیه - علمیه در دادگستری استان یزد اجرا می شود

معاون منابع انسانی دادگستری استان گفت: با هدف قرابت و نزدیکی محیط های علمی و دانشگاهی با دستگاه قضائی، طرح عدلیه - علمیه در دادگستری استان یزد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد،حسین دهقانی فیروزآبادی در نشست با اساتید حقوق دانشگاه میبد افزود: در طرح موصوف، سئوالات کاربردی و اساسی که برگرفته از کار پژوهشی و قضائی از دل پرونده هاست طرح می گردد و این سئوال  برای  تحقیق عمیق به مراکز دانشگاهی مرتبط با رشته های فقه و حقوق ارسال می شود.

وی تصریح کرد: این سئوالات، سئوالات انتزاعی و فرضی نیست، بلکه سئوالات دقیق و مبتلا به روز است که با هدف بهره گیری از منابع علمی و ظرفیت پژوهشی به دانشگاه ها ارسال می شود.

این مقام قضائی از بهره برداری نتایج تحقیقات رسیده و جمع بندی در کمیته مرتبط علمی دادگستری خبر داد و گفت: بدون تردید از این پاسخ ها استفاده خواهد شد و شاید روزی در قالب یک رأی، به شکل عدالت مردم را منتفع نماید.

وی به برگزاری جلسات نقد رأی اشاره کرد و ابراز داشت: جلسات نقد رأی با حضور قضات برجسته و مجرب دادگستری، اساتید به نام علم حقوق و دانشجویان علاقمند برگزار خواهد شد که این اقدام نیز نقش اثرگذاری در اتقان آراء و ارتقاء کیفیت خدمات قضائی خواهد داشت.

معاون منابع انسانی دادگستری یادآور شد: دستگاه قضایی، پذیرای ایده ها، نظرات و پیشنهادات نخبگان علمی در موضوع ارتقاء کیفیت خدمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم است.