X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

در انگلیس سیاهان می‌میرند و سفیدها زنده می‌مانند

آفریقایی‌های سیاه‌پوست در انگلیس با نرخ بیشتری به‌نسبت سفیدپوستان قبایل سلت جانشان را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وب سایت شبکه خبری الجزیره در گزارشی عنوان کرد:  مؤسسه مطالعات مالی (IFS) می‌گوید ترکیب در معرض ابتلا قرار گرفتن و خطرات سلامتی با نابرابری‌های اجتماعی می‌تواند رخدادهای هشدارآمیزی را تببین کند.

بنا به گفتة مؤسسه مطالعات مالی (IFS) بیماران کرونایی که ریشه‌های آفریقایی سیاه داشته‌اند در  بیمارستان‌های انگلستان با نرخ بالاتر از سه برابر به‌نسبت سفیدپوستان بریتانیایی جانشان را از دست می‌دهند.

در روز جمعه گزارش این مؤسسه نشان از مدارک در حال افزایشی است که نشان می‌دهد بیماران با اقلیت‌های قومی و کارکنان خط مقدم [کادر درمانی] بسیار بیشتر از دیگران احتمال دارند تا از پیامدهای جدی سلامتی ناشی از اپیدمی رنج ببرند.

«هندی‌ها، سیاه‌پوستان کاراییب و دیگر سفیدپوستان از گروه‌های قومی که تلفات بیشتری دارند، در حالی که سفیدپوستان ایرلندی تنها گروهی هستند که از بریتانیایی‌ها تلفات کمتری داشته‌اند.»

این داده‌ها نگران‌کننده بود چون چنانکه مؤسسة مطالعات مالی (IFS) می‌نویسد «در حالی که بسیاری از گروه‌های اقلیت به‌طور نامتناسبی در محله‌های مختلف لندن و برمینگهام زندگی می‌کنند، محله‌هایی که بیشترین آمار مرگ ناشی از کووید-۱۹ را داشته است، اکثر اقلیت‌ها جوانتر از میانگین کل جمعیت هستند هم هستند یعنی می‌بایست نسبت به ویروس آسیب‌پذیری کم‌تری می‌داشتند.»

اما ابتلای اقلیت‌ها به ویروس و خطرات سلامتی آن‌ها، از جمله مرگ و میر، و احتمال بیشتر اینکه درآمدهایشان را از دست بدهند همگی آن‌ها را در برابر ویروس آسیب‌پذیرتر کرد.

حدود ۷۵ درصد کارکنان درمانی و مراقبتی که تاکنون جانشان به‌خاطر ویروس کرونا را از دست داده‌اند ریشه‌های اقلیتی داشتند.

در آوریل، مرکز ملی تحقیق و بررسی مراقبت‌های شدید (ICNARC) گفته است که یک سوم بیماران کووید-۱۹ انگلستان که در شرایط وخیم هستند سیاه‌پوست و از عقبة اقلیت‌های قومی (‌BME) هستند.

ماه گذشته، پس از آنکه درخواست برای تحقیق در این زمینه افزایش یافت، دولت محافظه‌کار راست اعلام کرد که یک مطالعة رسمی برای اینکه چرا کووید-۱۹، بیماری‌ ایجادشده توسط ویروس کرونا، به‌نظر به‌طور نامتناسبی سیاه‌پوستان و افراد با عقبة اقلیت‌های قومی را بیش از سایر اجتماعات انگلستان مبتلا کرده است، صورت خواهد گرفت.

پس از آن اصلی‌ترین اپوزوسیون، حزب کارگر اعلام کرد که خود یک مطالعة جداگانه صورت خواهند داد.

مؤسسة مطالعات مالی (IFS) می‌گوید «اثرات نابرابر بحران کووید-۱۹ بر روی گروه‌های قومیتی مختلف احتمالاً نتیجة مجموعة پیچیده‌ای از مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی و سلامت است.»

«تفهیم نقش هر کدام از این مؤلفه‌ها نیازمند فهم درست‌تری از خود ویروس، داشتن داده‌هایی بیشتر از آن‌چه در حال حاضر موجود است و هم‌چنین نیازمند مطالعات بیشتر است».