X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 20 مهر 1398

دادستان اراک مطرح کرد : ضرورت توقیف خودروهای شوتی

قاسمی گفت: خودروهای شوتی در گلوگاه‎ها علی رغم داشتن یا نداشتن بار قاچاق توقیف شوند. هدف ما پیشگیری است و در این راستا هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، جلسه شورای قضایی استان با ریاست فرشید محمد حسینی طاهری، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی این استان برگزار شد.

القاصی مهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در این جلسه به تشریح اقدامات شش ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: ورودی پرونده‌ها اعلامی در حوزه قاچاق یکهزار و ۴۸۵ است که از این تعداد ۵۳ فقره صدور رأی شده است که از این تعداد ۶۲۷ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۹۰ ریال محکومیت گزارش شده است.

وی در خصوص ساماندهی ماشین های شوتی هم گفت: متخلفان در این حوزه علاوه‌بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، به جان خود و دیگران نیز صدمه وارد می کنند‌. با توجه به وضعیت رانندگی آنان در جاده ایراد صدمات دور از انتظار نیست ‌و این ماشین ها در سطح جاده ها خطراتی را برای جان هموطنانمان به وجود می آورند.

القاصی با اشاره به نحوه برخورد و توقیف با ماشین های شوتی کارگروه مشترک بین استان لرستان و مرکزی، تصریح کرد: در قانون طبق بخشنامه ابلاغی به ناجا فعالین در این مجموعه حق تعقیب و گریز ندارند در این جلسه مصوب شد تا مصوبات این جلسه در جلسه شورای تامین دو استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا تصمیم واحد برای نحوه برخورد اتخاذ شود. در دو هفته اخیر ۲۹ خودرو شوتی توقیف شده است و‌ناجا بار را توقیف کرده است.

عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک در این جلسه پیشنهاد داد: ماشین های شوتی در گلوگاه ها علی رغم داشتن یا نداشتن بار قاچاق توقیف شوند. ماشین های شوتی به دلیل داشتن حرکت های غیرمتعارف و اخلال در نظم می توانند توقیف شوند. هدف ما پیشگیری است و در این راستا هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

فرشید محمد حسینی طاهری، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه گفت: اتوموبیل های خالی که برای حمل کالای قاچاق در نظر گرفته می‌شوند توقیف شوند و مجوز ترخیص زمانی صادر شود که خودرو به حالت سابق بازگردد. اقدامات در این راستا باید با دقت نظر صورت گیرد.