X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 06 اردیبهشت 1399

خودکفایی ۱۰۳۴ نفر از زنان تحت حمایت در خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای ۱۰۳۴ فرصت شغلی در بین مددجویان زن تحت حمایت با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان طی سال گذشته خبر داد.

سیدرضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در راستای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و علی الخصوص بانوان در جهت ایجاد کسب و کار، کاهش بیکاری، رونق تولید با ارائه تسهیلات اشتغالزایی حمایت می کند.

حسینی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۰۳۴ طرح اشتغالزایی اجرا شده در بین مددجویان زن تحت حمایت گفت: از این تعداد ۵۶۸ طرح با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان در مناطق روستایی و ۴۶۶ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان در مناطق شهری اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: از مجموع ۱۰۳۴ طرح اجرا شده طی سال گذشته در بین بانوان تحت حمایت  ۳۲۶ طرح در مشاغل خدماتی، ۳۷۱ طرح دام‌پروری، ۱۳۵ طرح صنایع‌دستی و ۵۴ طرح کشاورزی،  ۱۴۸ مورد صنعتی و تولیدی، اجرا شده است.

طبق گزارش کمیته امداد ،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آن دسته از بانوان تحت حمایت که فاقد هیچگونه مهارت اشتغال بوده اند، به مراکز فنی و حرفه ای معرفی و مهارت های لازم جهت اجرای طرح اشتغالزائی را فرا گرفته اند.

حسینی افزود: طی سال گذشته ۱۴۳۷ نفر از بانوان تحت حمایت با اعتبار ۶۶ میلیون تومان آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته و با دریافت تسهیلات از کمیته امداد به توانمند سازی رسیده اند.