X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 28 دی 1398

حمایت دستگاه قضا از فردی که مانع تخریب محیط زیست و زیستگاه لاک‌پشت های پوزه عقابی شد

شهروند ساکن استان هرمزگان که مانع تخریب زیستگاه لاک پشت های پوزه عقابی شد از سوی دستگاه قضا مورد تقدیر و حمایت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فاروق خلیلی یکی از شهروندان ایرانی است که ساکن بندر مقام از توابع شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان است که با گزارش به موقع از ساخت و سازهای غیر مجاز در ساحل بندر مقام به دستگاه قضایی ، توانست از تخریب زیستگاه لاک پشت های پوزه عقابی جلوگیری کند.

تقدیر دستگاه قضا از فاروق خلیلی

چندی پیش لودرها در حوالی این ساحل قصد تخریب بخش هایی از آن را جهت ساخت و سازهای مرتبط با پرورش لار و میگو داشتند که اعتراض فعالان گردشگری و محیط زیست را در پی داشته است. عملیات اجرایی و خاکبرداری این طرح در پی تشدید اعتراض‌ها و رسانه‌ای شدن تخریب این بخش از ساحل خلیج فارس، با دستور فرماندار بندر لنگه تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی‌های تکمیلی متوقف شده است.

این بخش از ساحل بندر مقام زیستگاه لاکپشت‌های پوزه عقابی در حال انقراض است. پس از آنکه شهروند قانونمدار بندر مقامی با افشاگری مانع تخریب زیستگاه این لاک پشت ها شد ، صبح امروز ( شنبه) رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی از وی و ارائه گزارش به موقعش ، تقدیر بعمل آوردند.

علی صالحی در این مراسم اظهار داشت : در اجرای بند الف ماده ۲۶ قانون مقابله با فساد مصوب هفتم آبان ماه ۱۳۹۰ و در راستای تأکیدات ویژه رئیس قوه قضائیه در جهت مبارزه با فساد در شقوق مختلف آن و همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت عظیم نظارت مردمی، از اقدام  این شهروند قانونمند در ارسال فیلمی مبنی بر تصرف اراضی ملی و آسیب محیط‌ زیست در ساحل مکسر بندر مقام که منجر به پیگیری دستگاه قضایی و اقدام قانونی در این خصوص شد، تقدیر صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان مبارزه با فساد باید مردمی باشد و نتایج آن رسانه‌ای شود، تصریح کرد: پیگیری مطالبات مردمی در مبارزه با جرائم و فساد از طریق مبادی قانونی و دستگاه‌های مسئول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اقدام صادقانه این شهروند جوان و وظیفه‌شناس، پژواک تعهد و نویدبخش آینده‌ای امیدبخش برای ایران اسلامی است.

فاروق خلیلی نیز گفت: وقتی این جایزه به کسی اهدا می‌شود که سعی می‌کند صدای مردم باشد، یعنی یک عزم جدی برای مبارزه با فساد به وجود آمده است. خوشحالم با این اقدام دستگاه قضایی نهضتی آغاز شد، و حرف مردم با اقدام مسئولین در صدا و سیمای ملی پخش شد و مطالبه مردمی تحقق یافت.