X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 بهمن 1398

حسینی: ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور ساخته می شود

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رییس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت: با هدف تامین فضا و تجهیزات استاندارد برای دانش‌آموزان استثنایی، ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی در دستور کار است .
 

سیدجواد حسینی با بیان اینکه تعدادی از خیران پذیرفته اند زمین این ۲۱۰ مدرسه را در ایران تامین کنند، اظهار داشت: جز ساخت و تامین مدارس، ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از اولویت‌های این سازمان است زیرا این دانش‌آموزان به ورزش و حرکات توانبخشی، بسیار نیازمندند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرور افزود: با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم ۸۰۰ نیروی توانبخشی مورد نیاز مدارس استثنایی را تامین کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از موضوع رفت و آمد دانش‌آموزان به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: در طول چند سال اخیر، اعتبارات این بخش بیش از ۷ برابر افزایش یافته اما هنوز نتوانسته‌ایم بیشتر از ۵۰ صد هزینه‌ها را تامین کنیم

به گفته او طبق توافقاتی که با خیرین صورت گرفته کلنگ ساخت ۲۲۴  مدرسه در استان های در سراسر کشور بر زمین زده خواهد شد و ۳۰ میلیارد ریال  برای سرویس رفت و آمد این دانش‌آموزان اختصاص داده خواهد شد.

از این تعداد  ۱۴ مدرسه به کودکان اوتیسم تعلق داشته و مابقی متعلق به کودکان استتثنایی است.

گفتنی است، اوتیسم، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.