X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 آذر 1398

حجت الاسلام مرتضوی مقدم: نظارت‌های دیوان عالی باید کاربردی و عملی شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نظارت‌های دیوان باید به گونه‌ای کاربردی و عملی شود که برای همه قضات و حقوقدانان قابل استفاده و در صدور آرا تاثیرگذار باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور افزود: رئیس قوه قضاییه تاکید دارد که جلسه‌های هیئت عمومی دیوان مورد توجه عموم قرار گیرد و تا حدی که امکان دارد دیگران از آن بهره‌مند شوند و در همین راستا بسیاری از استادان و دانشجویان حقوق تقاضا دارند در برخی جلسات هیئت عمومی مشارکت و از نظر قضات استفاده کنند.
وی گفت: نظارت و موضوع وحدت رویه دو رسالت مهم دیوان عالی کشور است که باید تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی افزود: قضات دیوان عالی کشور باید در خصوص مواردی که جنبه ارشادی دارد، قضات را ارشاد و هدایت کنند و آنجا که احساس می‌کنند تخلفی صورت گرفته است، پیگیری جدی صورت گیرد.
رئیس دیوان عالی کشور موضوع وحدت رویه را هم به اندازه قانون مهم خواند و گفت: وحدت رویه بسیار کارگشاست و ما در سفر‌های استانی تقاضا‌های فراوانی مبنی بر فعال شدن وحدت رویه داریم.
طبق گزارش صدا و سیما، وی گفت: در نگارش آرا وحدت رویه هم باید دقت بیشتری صورت گیرد چرا که برخی آرای وحدت رویه برای برخی قضات و مسئولان قضایی ابهام دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی افزود: مذاکرات هیئت عمومی دیوان باید متقن و کارگشا و منبعی برای استفاده حقوقدانان باشد.
وی گفت: دیوان عالی کشور شیرازه قضایی کشور است و ما باید بهترین آرای وحدت رویه و بهترین مذاکرات را داشته باشیم.