X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 اسفند 1398

توضیحات وزیر بهداشت درباره طرح جدید مقابله با کرونا / گیلان و قم به آرامش نسبی رسیده اند

وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت طرح ملی مبارزه با کرونا گفت: در گیلان و قم در چند روز گذشته موج ورود نسبت به خروج منفی شده و در این استان‌ها امواج طوفانی بیماری را قطعا نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره آخرین وضعیت طرح ملی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: ماندن مردم در خانه بزرگ ترین کمک در کنترل بیماری کروناست، متاسفانه خیلی ها توصیه " در خانه بمانیم " را همچنان جدی نمی گیرند.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت: در طرح چدید ورود و خروج افراد مشکوک و آلوده کاملاً از هم جدا می‌شوند تا بار تراکم در بیمارستان‌ها کاهش یابد؛ با شناسایی افراد آلوده قبل از ورود به بیمارستان، موج گرفتاری‌های آینده را کنترل می‌کنیم. این طرح در چهار استان شروع شده و نتایج مطلوبی گرفته ایم، در گیلان، قم و نقاطی که این طرح شروع شده، در چند روز گذشته موج ورود به بیمارستان‌ها نسبت به خروج منفی شده است و همکاران به یک نقطه آرامش نسبی رسیده اند.

وزیر بهداشت گفت: آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا به ۵۰ آزمایشگاه افزایش یافته و تا هفته آینده به ۷۰ آزمایشگاه می‌رسد.  در دو روز گذشته ۳/۵ میلیون نفر را ارزیابی کردیم که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر باید تحت مراقبت قرار گیرند. از این تعداد ۲۷۰ نفر بستری شدند، ۲۷۰۰ نفری که با این تعداد برخورد داشتند نیز شناسایی شدند. در دو روز گذشته با شناسایی افراد پرخطر، از تردد آن‌ها در جامعه جلوگیری کردیم.